2022'nin en çok konuşulan 100 markası Inbusiness haziran sayısında...
INBUSINESS Dergisi ve 18.45 İletişim Ajansı bir ilki gerçekleştirerek hazırladığı Dijital İtibar Raporu (DİR100) ile şirketlerin dijital karnelerini ortaya koydu. 20 farklı sektörden, 100 markanın mercek altına alındığı araştırmaya göre 2022 yılında dijital platformlarda en çok eğlence sektörü konuşuldu. Eğlence/iletişim markalarının ağırlık kazandığı listede ilk 10’un şampiyonu Netflix olurken, Türk Telekom ikinci sırada geldi. Üçüncülüğe ise Türkiye’nin global markası THY yerleşti.
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 12:32 | 05.06.2023
- Güncelleme Tarihi: 12:33 | 05.06.2023
Aylık ekonomi ve iş dünyası dergisi INBUSINESS, Haziran sayısında çarpıcı bir araştırmaya imza attı. INBUSINESS Dergisi ve 18.45 İletişim Ajansı bir ilki gerçekleştirerek Türkiye'nin en kapsamlı Dijital İtibar Raporu'nu (DİR100) haziran sayısının kapağına taşıdı. Dijital itibarı en yüksek markaların belirlendiği ve Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen çalışmada 20 farklı sektörden, 100 markanın itibar haritası çıkartıldı. Tüketici şirketleri (B2C) baz alınarak yapılan çalışmada, 01 Ocak-31 Aralık 2022 tarihleri arasında Türkiye'de dijital platformlarda en çok gündeme gelen markalar belirlendi. Bu kapsamda, 13 milyon 196 bin 542 sosyal medya paylaşımı ve 3 milyon 353 bin 114 web (haber siteleri/forum/sözlük) içeriğinin analizi yapıldı. 16.5 milyondan fazla verinin pozitif, negatif ve nötr içeriğin analizi sonucunda skor belirlendi ve dijital itibarı en yüksek markalar ortaya çıktı.
2022 yılını kapsayan Dijital İtibar Raporu'nda online mecraları tek tek analiz eden INBUSINESS Dergisi ve 18.45 İletişim Ajansı, paylaşılan içeriklerin kullanıcılar arasında ne kadar popüler olduğunu ortaya koydu. Raporda, toplam erişimin yanı sıra markalara internet kullanıcıları tarafından yapılan olumlu – olumsuz yorumlar da ek olarak 100 üzerinden skorlandı.