Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör sanayicilerin "krediye erişemiyoruz" algısını rakamlarla bozdu: 1.7 trilyon lira nerede?

TCMB Başkanı Şahap Kavcıoğlu, Merkez Bankası İdare Merkezi'nde düzenlenen yılın ilk Enflasyon Raporu Bilgilendirme Toplantısı'nın ardından ekonomistlerin ve basın mensuplarının sorularını yanıtladı. "Büyük firmalara kredi gitmiyor algısı doğru değil" diyen Şahap Kavcıoğlu, 'ekonominin bel kemiği' olan KOBİ'lerin daha fazla desteklendiğini söyledi. Konuyu bugünkü köşesine taşıyan Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör, "Krediye erişemiyoruz" algısını rakamlarla bozdu. Kavcıoğlu'nun sunumundaki tabloyu paylaşan Güngör, KOBİ'lerin kredi kullanımının 2022'de 7 kat arrtığını gözler önüne serdi.

Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör sanayicilerin "krediye erişemiyoruz" algısını bugünkü "1.7 trilyon lira nerede?" başlıklı köşe yazısına taşıdı. Dilek Güngör, "2022'de Cumhuriyet tarihinin en yüksek kredi rakamlarına ulaşılmasına rağmen neden sanayiciler aynı söylemde ısrar ediyor?" ifadelerini kullandı.

İşte Dilek Güngör'ün bugünkü köşe yazısı:

Bir tek bana mı tuhaf geliyor, bilmiyorum. Yaklaşık altı aydır reel sektörün bir kesimi hep aynı sloganı atıyor: Krediye erişemiyoruz.
Merkez Bankası ve Türkiye Bankalar Birliği ise rakamları ortaya koyarak 'Krediler arttı' diyor.
Yahu doğru tek değil mi? Neden söylemler örtüşmüyor?
Verilerle sizi boğmak istemiyorum.
Ama bakmakta fayda var…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.