İhracat faktoringinde Türkiye dünya ikincisi! Önde gelen oyuncu rolü ile rekorlara doymuyor

Türkiye, ihracat faktoringi işlemlerinde Tayvan’ın ardından dünyada ikinci sırada yer alıyor. Merkez Bankası reeskont kredileri dahil faktoring şirketleri 2015’ten 2021 sonuna kadar 36 milyar dolarlık yurtdışı satışa aracılık etti.

Türkiye'nin yeni ekonomi modelinin en önemli saç ayağı olan ihracatta tarihi rekorlara imza atılmaya devam ediliyor. 20 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek ihracat rakamına ulaşılan şubat ayında, yıllık bazda ise 231.9 milyar dolarla Orta Vadeli Program Hedefi aşıldı. Türkiye'deki işletmelerin yüzde 99.8'ini oluşturan ve ihracatın yüzde 56.3'ünü gerçekleştiren KOBİ'lerin sıklıkla başvurduğu finansal enstrümanlardan olan biri olan faktoring, ihracat işlemlerinde de Türkiye'yi üst sıralara taşıyor.


RİSKİ ÜSTLENİYOR
Faktoring, mal ve hizmet satışından doğmuş/doğacak vadeli alacakların temlik yoluyla bir faktoring şirketine devredilmesi ve bu alacakların faktoring şirketi tarafından yönetilmesi olarak tanımlanıyor. Faktoring, sunduğu hizmetler ile ticari alacakların finansal nedenlerden dolayı ödenememe riskini üstlenirken, tahsilat işlemlerini takip eder, alacakları vadesinden önce nakde dönüştüyor. Faktoring işlemleri, alıcı ve satıcı firmanın yerleşik olduğu ülkeye göre yurtiçi ve yurtdışı faktoring olarak sınıflandırılıyor.


ÖNDE GELEN OYUNCU
Türkiye, ağırlıklı olarak yurtiçi faktoring işlemlerinin yapıldığı bir ülke olmakla birlikte, yurtdışı faktoring işlemlerinde, özellikle de ihracat faktoringi işlemlerinde, dünyanın önde gelen oyuncularından biri konumunda bulunuyor. Uluslararası Faktoring Birliği'nin (FCI) 2020 yılı verilerine göre; Türkiye, ihracat faktoringi işlemlerinde Tayvan'ın ardından dünyada ikinci sırada yer alıyor. Ayrıca Türkiye'de faaliyet gösteren faktoring şirketleri FCI'ın yayınladığı en iyi ihracat faktoringi şirketleri sıralamasında uzun yıllardır ilk üç sırada bulunuyor.


A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.