Borsa İstanbul 3 ayda yüzde 25 yükseldi! Yatırım yapanın yüzü gülüyor

Dünyada koronavirüs salgınının etkileri sürerken, aşılama çalışmalarıyla birlikte yeni bir döneme geliyor. Türkiye'de de günlük hayatını kaybedenlerin sayısı 100'ün altına inmesine rağmen, vaka sayısı hala istenen seviyelere gelmiş değil. Tüm bunlara rağmen 2020'nin sonunda yükseliş ivmesi kazanan BIST 100 endeksi, 3 ayda yüzde 25 arttı. Sanayi hisselerindeki yükseliş yüzde 37 olurken, yatırımcının yüzü güldü.

Pandemi süreci devam ediyor. Küresel bazda bir yıldır koronavirüs salgınıyla yoğun bir mücadele veriliyor. Şu ana kadar 73 ülkede 138 milyondan fazla doz aşı uygulandı. Tarihin en büyük aşılaması yapılıyor. Türkiye'de de 2 milyon 759 bin doz aşılama yapıldı. Bir ara 300'lü rakamlara çıkan günlük ölüm sayısı 100'ün altına geriledi. Ancak henüz sıkıntı aşılmış değil.

Covid 19'un yarattığı sorunları aşma yönlü tedbirler çerçevesinde küresel bazda bol likidite politikası uygulanıyor. Bu durum para piyasalarının hareketli olmasına neden oluyor.

Milliyet'in haberine göre Uluslararası Finans Enstitüsü'nün (IFF) yayınladığı verilere göre, gelişmekte olan piyasa hisse senetleri, 2020 yıl sonundan itibaren ivme kazanarak ocak ayında yaklaşık 53,5 milyar dolarlık net yabancı sermaye akışı gördü. Ancak Türkiye'de Borsa İstanbul'a bu akışın etkisi olmadı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.