Türkiye'nin tanıtımına Formula 1 dopingi! Ekonomiye katkısı 100 milyon dolar olacak
Türkiye'de Formula 1 heyecanı yeniden başladı. Formula 1 takviminin 14'üncü yarışı olan F1 DHL Türkiye Grand Prix'i 13-15 Kasım tarihleri arasında Intercity İstanbul Park'ta düzenleniyor. İstanbul Park Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak’ın açıklamasına göre, Formula 1’in Türkiye ekonomisine katkısı 100 milyon dolar olacak.
- Ekonomi
- Sabah
- Giriş Tarihi: 09:01 | 13.11.2020
- Güncelleme Tarihi: 09:08 | 13.11.2020
Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu olan Formula 1'in Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı yapması bekleniyor. 200 farklı ülkede 250'den fazla TV kanalında yayınlanan yarışı 500 milyon tekil global izleyici izliyor. Yıllık kümülatif global TV izleyicisi sayısı 1.92 milyarı buluyor. Sosyal medya ile birlikte görüntülenme ve izlenme ise katlanıyor. Üç günlük organizasyonun reklam karşılığının milyon dolarları bulduğu söyleniyor. F1'in ekonomik boyutuna dikkat çeken İstanbul Park Genel Müdürü Sadi Hezber, Formula 1 takvimindeki çoğu ülkenin F1'i iş hayatını canlandırmak, yatırım çekmek ve büyümeyi hızlandırmak için platform olarak gördüklerini söyledi.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi de dünya çapında milyonlarca izleyicisi bulunan ve 9 yıl aradan sonra 2020 takvimi kapsamında gerçekleştirilecek Formula 1 yarışında dünyaya "Invest in Türkiye" mesajı verecek.