Online alışveriş yapanlar dikkat! Ticaret Bakanlığı uyardı

Ticaret Bakanlığı, internet ve telefon aracılığıyla yapılan mesafeli satışlara ilişkin 2014 ile 2020 Ekim ayı arasındaki dönemde 75 şirket nezdinde denetim yapıldığı, tespit edilen aykırılıklar için toplam 216 milyon 68 bin 467,08 TL idari para cezası uygulandığı belirtildi. Ayrıca Bakanlık, uzaktan ya da online alışveriş yapan tüketicileri, kötü niyetli ve fırsatçılık yapmak isteyenlere karşı bazı uyarıları bulundu.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, teknolojide yaşanan gelişmeler ile tüketicilerin geleneksel yöntemler yerine uzaktan iletişim araçları ile kurulan mesafeli sözleşmeler ile alışverişe yönelmediği belirtildi. Mesafeli satışların, özellikle Covid-19 döneminde daha çok tercih edilir hale geldiği kaydedildi. Bu tür satışların, her ne kadar birçok kolaylığı beraberinde getirse de, tüketicilerin zaman zaman yasal yükümlülüklerinin bilincinde olmayan, kötü niyetli ve fırsatçılık yapmak isteyen satıcılar tarafından stoklarında olmayan ve tedariki 30 günlük yasal teslim süresi içerisinde yapılamayacak ürünleri dahi satışa konu ederek mağdur edildiğinin tespit edildiğine vurgu yapıldı.

Ürün bedelleri tahsil edildikten sonra, teslimlerin hiç yapılmadığı ya da teslim edilmeyen ürünlere ilişkin bedel iadesi içerikli cayma taleplerinin karşılanmadığı hatta tüketicilerin söz konusu taleplerini iletebilecekleri bir muhatap dahi bulamayarak, mağdur edildiklerinin görüldüğü kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.