Karadeniz'deki tarihi keşif sonrası Türkiye'nin yeni hedefi! Görüşmeler başladı

Karadeniz'deki 320 milyar metreküplük doğal gaz rezervinin 1 trilyon metreküpün üzerine çıkabileceği iddia edilirken enerji uzmanları ise bu denli büyük bir keşfin mümkün olabileceğinin altını çiziyor. Doğu Akdeniz'de 7 bölgede arama yapılması için yapılan başvuruda 90 günlük sürenin sona erdiğine ilişkin haber sonrası beklenen adım dün atıldı. Türkiye, Libya'da hem denizde hem de karadaki yerlerde arama faaliyetleri için Ulusal Mutabakat Hükümeti ile görüşmeye başladı. Bu görüşmeyi yorumlayan enerji uzmanları ise Türkiye'nin arama faaliyetlerine başlayacağı Libya açıklarındaki Sirte Havzası'nın 'Süper Havza' olarak adlandırıldığını ve bölgede müthiş bir gaz ve petrol potansiyeli olduğunun altını çizerken, bu zamana kadar tabiri caizse el değmemiş bölgede Türkiye'nin keşif yapma ihtimalinin de çok yüksek olduğunu kaydediyor.

Karadeniz'de geçtiğimiz ayın ortalarında bulunan 320 milyar metreküplük doğal gaz rezervi sonrası hem bakanlık yetkililerinin hem de uzmanların bölgede bulunan gaz rezervinin miktarına ilişkin yukarı yönlü revize yapılabileceğine yönelik mesajlarının ardından yabancı kaynaklarda sürpriz bir iddia ortaya atıldı.

Karadeniz'de bulunan doğal gaz rezervinin 1 trilyon metreküp olduğu ve bahsedilen oranda bir keşif olması halinde Türkiye'nin 10 yıl içinde net enerji ihracatçısı bir ülkeye dönüşebileceği öne sürüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.