Google'ı köşeye sıkıştıran dava! Türkiye'nin dediğine gelecek mi? Dünyada domino etkisi yaratacak

Teknoloji devlerinin tekelleşmesi ve haksız rekabet oluşumuna dur demek için Türkiye, pek çok adım atıyor. Son olarak Rekabet Kurumu, geçtiğimiz aylarda Google'ın genel arama hizmetleri pazarındaki hakim durumunu kötüye kullanarak kendi yerel arama ve konaklama fiyatı karşılaştırma hizmetlerini rakiplerini dışlayacak şekilde öne çıkardığı gerekçesiyle, 296 milyon lira para cezası verdi. İhlali sonlandırmak ve pazardaki etkin rekabetin tesis edilmesini temin etmek için Google, 5 yıllık süre boyunca ve yılda bir periyodik olarak Kuruma rapor sunmasına karar verildi. Peki Google, Türkiye'nin şartlarını kabul edecek mi? Türkiye'nin örnek davası dünyadaki diğer ülkeleri de tetikleyecek mi? İşte detaylar.

Küresel bir şirket olmak dünyanın dört bir yanında deyim yerindeyse para basmanızı sağlarken bir yandan da faaliyet gösterdiğiniz her ülkenin sizi denetleme hakkına sahip olması, özellikle tekelleşmeye çalışan bir şirket iseniz sizin için büyük bir handikap oluşturuyor.


Denetleme, düzenleme işlerini en sıkı tutan bölgelerden olan Avrupa'da Google 2017'de 2,7 milyar dolar, 2018'de 5 milyar dolar ve 2019'da 1,7 milyar dolar para cezasına çarptırıldı. Bu miktarlar çoğu şirket için yıkıcı olsa da, Google gibi devasa karlar eden bir şirket için devede kulak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.