Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) merakla beklenen ücret ve komisyonlarla ilgili düzenlemenin taslağını açıkladı. Buna göre, 60 kalemden alınan ücret ve komisyon sayısı 20'ye inecek. Bankalar, bunların dışında herhangi bir ürün veya hizmet için tüketicilerden ücret talep edemeyecek. Söz konusu ücretlerin haricinde yeni bir ürün ve hizmet grubunun belirlenmesi veya masraf kaleminin oluşturulması için BDDK'nın onayı gerekecek. HABERSİZ İŞLEM YOK Ücret talep edilebilecek her ürün ve hizmet için finansal tüketicinin de ayrı ayrı onayının alınması zorunlu olacak. Yani tüketicilerden habersiz bir işlem yapılamayacak. Ancak BDDK'nın taslağına göre bankalar, tüketicilerin en çok kullandığı kalemlerden ücret ve komisyon talep etmeye devam edecek. Örneğin havale, kredi kartına üyelik ve kiralık kasa ücreti devam edecek. Bankalar vatandaştan kredi tahsis ücreti dışında, her ne ad altında olursa olsun başka bir para talep edemeyecek. Kredi tahsis ücreti ise kullandırılan kredi anaparasının binde beşini geçemeyecek. Yani 10 bin TL'lik kredi aldığınızda en fazla 50 TL masraf ödeyeceksiniz. Tüketici, ATM ya da şubeden kendi hesabına para yatırırken ya da çekerken ek ücret ödemeyecek. 'BORCU YOKTUR' BELGESİ BEDAVA TÜKETİCİLERİN bankalardan borçlarının bulunmadığına dair talep ettiği bilgi yazıları için bir defaya mahsus olmak üzere ücret alınmayacak. Kredili mevduat hesaplarından kullandırılan krediler ile kredi kartlarından yapılan taksitli nakit avans işlemleri için ücret tahsil edilemeyecek. Vatandaşın, en çok şikâyet ettiği konulardan biri de kredi çektiği bankaya taksitlerini ödemesi için açılan hesaptan 'hesap işletim ücreti' alınmasıydı. Taslak, tüketiciden bu hesaba ilişkin herhangi bir ad altında ücret veya masraf talep edilemeyeceğini hükme bağlıyor.