Türkiye’nin kupasını meslektaşlarımız itibarsızlaştırıyor!
İyi o zaman; ''Hürriyet Gazetesi bin adet basılsın, 350 TL'den satılsın'' diyorum ben de. Spor, ekonomik, sosyal, kültürel değerleriyle, sokaktaki, kahvedeki insanın ezberleriyle yorumlanamayacak bir noktaya geldi. Neymiş efendim; ''Kupada sürpriz olmuyor'' imiş. Son 10 yılın belli başlı futbol ülkelerindeki kupa şampiyonlarına baktık da, öyle aman aman sürpriz göremedik. Allah aşkına; Dünya'da zayıf, güçsüz bir takımın kazanması için hazırlanmış tek bir kupa statüsü bilen var mı? Şu an spor yazarı, spor adamı, yönetici, antrenör, topçu, medyacı, oturmuş kara kara, ''Bu Galatasaray ile Beşiktaş amma erken elendi'' diye dertleneceğine, kupanın güçlü takımların lehine dizayn edildiğini iddia ediyor. Spor endüstrimizin büyümesi, güçlenmesi ve üretkenliği için tasalanmayan spor insanlarıyla (!) bu sektörü ayakta tutabilmemiz çok zor. Bizler bu tip yöneticiler ve gazetecilerle taban tabana zıt düşünüyoruz. Umarım Türk Futbolu, Ziraat Türkiye Kupası'nın yanı sıra bir kupa daha organize edebilecek vizyona ulaşır. Biz de İngiltere gibi, iki kupalı bir futbol iklimi hak ediyoruz. Umarım bu yeni kupa; efsanevi ''Süt Kupası'' gibi Dünya'nın önemli spor markalarından birisi olarak hayatımıza renk katar.
Şu ana kadar Türkiye'nin tüm liglerinden takımların, Türkiye'nin dört bir yanında (Kırklareli, Amasya, Diyarbakır, Alanya vb) 133 adet futbol maçını canlı yayınladık. Bu yayınların kültürel ve sosyal geri dönüşleri, ülkemiz için paha biçilmeyecek boyuttadır. Ekonomik olarak futbolumuza gelen katma değeri ise sadece şöyle ifade edeyim: Galatasaray geçen sezonki kupa macerasında, SADECE final maçında 10 Milyon TL'yi aşkın bir para kazandı. Toplamda Ziraat Türkiye Kupası'nda kulüplerimiz için ayrılan kaynak Avrupa'nın önde gelen ülkelerindeki muadillerinden hayli fazla.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.