OKAN MÜDERRİSOĞLU

3 Kasım: ‘Büyük dönüşüm, büyük sınama’

3 Kasım 2002, Türk demokrasi tarihinde bir dönüm noktası.
O günü anlatan SABAH Gazetesi, "Anadolu İhtilâli" manşeti ile yayınlandı. Başlığı öneren isim olarak dün olduğu gibi bugün de büyük zihniyet değişiminin farkındayım.
İşte bu 18 yılın özetini, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın önceki gün Samsun'da yaptığı konuşmada bulmak mümkün:
Türkiye'yi vesayetle esir alamadılar.
Türkiye'yi terörle dize getiremediler.
Türkiye'yi darbeyle yıkamadılar.
Türkiye'yi tehditle, kuşatmayla, ambargoyla prangaya çekemediler.
Türkiye'yi ekonomi ile de alt edemeyecekler!

***

Türkiye, özellikle 2016 yılındaki hain darbe girişiminden bugüne kadar bir yandan milli bağışıklığını güçlendirmeye çalışırken, diğer yandan da dış ve iç kaynaklı büyük sınamalara karşı koymaya çabalıyor. Bugünlerde, ABD başkanlık seçimleri ve jeopolitik risklere endeksli bir dizi olayla karşı karşıyayız. Bütün bu süreçlerin Türkiye izdüşümünde ise "ekonomi, yani vatandaşın ekmeği!" var. Bu yolla siyasi tasarım arayışı söz konusu.
Kabul edelim ki son iki yılda kişi başına milli gelirin seyri, önceki yıllarda birçok açıdan çıtayı yükseltmiş bir ülke için kritik gösterge.
Bu nedenle öncelikler, "pastanın büyütülmesi, iç ve dış dengenin tesisi, öngörülebilirlik ve güven ortamının pekiştirilmesi" üzerine...
Yoksa karşılaştığımız problemler ne ilk ne de son olacak, sadece nitelik değiştirecek. Kaldı ki şu an yüzleştiğimiz sorunlar üstesinden gelinemeyecek ölçekte de değil.
Mesele, geleceğe dair umutların diri tutulması ile ilgili. Zira olumlu verilerin alıcısının az olduğu, negatif göstergelerin bulaşıcı etki ile yayıldığı özellikli bir dönemden geçiyoruz.

***

Türkiye tecrübesi gösteriyor ki vatandaşımız elindekine şükretmesini biliyor, gerektiğinde fedakarlık da yapıyor. Önemli olan zahmetin kardeşi rahmeti de görebilmesi.
Halihazırda "seçmen midesi ile düşünür" tezinden hareket eden çevreler, sistematik biçimde karamsarlık yayıyor ve vatandaşın günlük sıkıntılarını kalıcı problemler gibi sunmaya uğraşıyor. Tabii ki sade bireyden kurumsal yapılara kadar herkes kendi çapında zorlu bir gündemi yönetiyor.
Tam da bu noktada, ekonomi kanalından iktidarı vurmaya çalışan yerli-yabancı aktörlerin alternatif diye sundukları reçetelere ve isimlere dikkat etmek gerekiyor.
İktidarı eleştirmenin yanı sıra "çare biziz" diyenlerin kimlerle işbirliği içinde olduklarını, hangi tavize yanaştıklarını, dünü kötülemenin ötesinde yarına dair ne vaat ettiklerini iyi incelemeli.
Sonuçta...
18 yıla sığan büyük dönüşümün yegane kaynağı milletin bizzat kendisi, azim ve kararlılığı oldu. Milli feraset ülkeyi kime emanet edeceğine karar verirken, gündelik tartışmaların ötesine geçerek her zaman istikbale ve istikamete baktı. Bu sayede, Ankara'nın kalıpları kırıldı.
Dünya yeni kalıplara dökülürken Türkiye'nin yerini belirleyecek olan husus da milletin ileriye dönük tasavvuru ve bunu gerçekleştireceğini bildiği kadrolar olacak...
NOT: İzmir'e, İzmirlilere tekrar geçmiş olsun diyor, her saat bize mucizeler yaşatan Allah'a şükrediyor, her bir mucizenin kahramanlarına da teşekkür ediyorum.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.