MAHMUT ÖVÜR

IMF ve McKinsey gerçeği

Türkiye'de iktidar-muhalefet ilişkisinin neden sağlıklı yürümediğinin en somut örneğini McKinsey tartışmasında gördük. Ne olduğunu kısaca bir hatırlayalım. Türkiye bir süredir ekonomideki yapısal sorunlar ve kur manipülasyonunun çakışmasıyla derin bir ekonomik bir türbülans yaşıyor.
Bu türbülansı atlatmak için de Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak 20 Ağustos'ta Yeni Ekonomi Programı açıkladı ve Türkiye'nin izleyeceği yeni yol haritasını dünyaya duyurdu. Ekonominin küresel piyasalarda güven sağlaması için de bakanlık bünyesinde kurulan Maliyet ve Dönüşüm Ofisi'nin uluslararası danışmanlık firması McKinsey ile çalışacağını açıkladı.
Bu kararın arka planında bakanlık kadar, TOBB, DEİK gibi iş dünyasının önemli örgütlerinin katkısı da var. Ama ne yazık ki bu gerçek bile pusuda bekleyen muhalefeti ve bazı medya aktörlerini durduramadı. Akla ziyan bir algı operasyonu başlatıldı. Kimi ABD'ye teslimiyetten bahsetti, kimi IMF'nin güncellenmesinden... Kimi de abartarak işi Düyun-u Umumiye'ye kadar götürdü.
Bu da başta CHP olmak üzere Türkiye'deki muhalefet aklının bir kez daha gereksiz ve içi boş bir muhalefet yaptıklarının göstergesi. Oysa yapılan şey doğruydu ve ilk kez de yapılmıyordu. Daha önce İş Bankası, Garanti, Vakıfbank ve Sağlık Bakanlığı, McKinsey'le benzer anlaşmalar yapmıştı.
CHP, en azından bunu, yönetim kurulunda 4 kişiyle temsil edildiği İş Bankası'na sorup öğrenseydi eminim ucuz çıkışlar yapmak zorunda kalmazdı. Durumu, Nişantaşı Üniversitesi Öğretim Üyesi Mert Yılmaz, tek cümleyle özetledi: "Bu anlaşmayı IMF ile kıyaslamak iyi niyetli bir yaklaşım değil. Ya bilgisizlik var ya da kötü niyet."
Doğrusu her ikisi de geçerli. Çünkü bu akıl uzun süredir Türkiye'ye yönelik yürütülen dış algı operasyonlarının bir parçası olarak görev yaptı. İçeriden ve dışarıdan yürütülen bu çabaların Türkiye algısında yarattığı tahribat ise az buz değil. Telafi etmek için de zamana ihtiyaç var. Sadece İsrail eksenli lobi grupları ve FETÖ, her yıl ABD'de Türkiye aleyhine milyonlarca dolar harcıyor.
İşte McKinsey'le yapılan anlaşma tam da bunun için. Yani "Türkiye ekonomisinin güven veren bir yapıya sahip olduğunu dış dünyaya anlatmak..." Bunun için de uluslararası bir firmayla anlaşma yapmaktan daha doğal ne olabilir?

******

SİYASET KULİSLERİNDE BİR BEŞİKTAŞLI

Yerel seçimlerle ilgili siyaset kulisleri de piyasa gibi bir iniyor bir çıkıyor. Bazen her seçimde adı geçen eski rezerv isimler piyasayı aşağı çekerken, bazen de sürpriz isimler dalgalanmaya yol açıyor. Bu açıdan CHP'nin siyasi kulisleri diğerlerinden biraz daha hareketli... Mesela İzmir'de Aziz Kocaoğlu'nun, İstanbul'da ise Kartal Belediye Başkanı Altınok Öz'ün aday olmayacaklarını açıklamaları, hem Muharrem İnce'ye destek verenlerin devreden çıktığını hem de piyasanın yükseldiğini gösteriyor.
Bu seçim merkezleri garanti olduğu için cazip tabii... Bu yüzden de fazla uğraşmak istemeyenlerin gözü hep oralarda. O ilçelerden biri de İstanbul Beşiktaş... Göz koyanlara gelince, son günlerde kulislerde konuşulan bir isim gerçekten şaşırtıcı; Beşiktaş Başkanı Fikret Orman. İlk başta inanmadım ama kulislerde söylenenler yabana atılacak gibi değil; "Orman önce kendisi için Kemal Bey'le konuştu. Ama sonra ne olduysa yönetimden Şafak Yazıcıoğlu adı dolaşmaya başladı."
Geçmişte eski Beşiktaş Belediye Başkanı İsmail Ünal da Beşiktaş'tan gelmişti. Sürpriz mi değil mi göreceğiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.