MAHMUT ÖVÜR

Çin veya Hindistan uzmanı olmak ister misiniz?

Türkiye'nin son 15 yılda yaşadığı köklü değişimle eğitim sistemimizin at başı gitmediği biliniyor. Bunun bir an önce değişmesi gerekiyor çünkü sadece kalkınma ve refah seviyesini yükseltmek için değil, küresel dünyayı bekleyen acımasız rekabet için buna ihtiyacımız var.
Bu küresel rekabete üniversitelerimiz ne kadar hazırlık yapıyor bilmiyorum ama Türkiye Gençlik Vakfı bu alanda 3 yıl önce başlattığı çalışmayı sürdürüyor.
Dünyanın merkezinin doğuya kayacağı bir dönemde "yıldızı parlayan" Çin, Hindistan, Rusya ve Türkiye gibi birkaç ülkeden söz ediliyor. İşte Türkiye Gençlik Vakfı bu geleceğe hazırlanmak için "Bölge Uzmanı Yetiştirme Programı" yürütüyor. Hem Çince, Hintçe, Urduca, Rusça, Farsça ve İbranice öğretiyor hem de o ülkelerin siyasi, sosyal ve kültürel tarihini...
Vakfın sitesinde ayrıntılar var ama şunu da eklemeliyim. Program süresince aylık 500 TL burs, uzman yabancı kadrodan resmi sınavlara yönelik ücretsiz dil eğitimi, öğrencinin yöneldiği uzmanlık alanı ile ilgili ücretsiz uzmanlık seminerleri, programı başarı ile bitiren öğrencilere asgari 2 yıllık yurt dışı eğitim bursu veriliyor. Daha ne olsun...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.