BTK’nın küresel gücü ve Konya
Cumhuriyet'in 94. yılının ve Kars'ın düşman işgalinden kurtuluşunun kutlandığı bu hayli anlamlı günlerde, Bakü- Tiflis- Kars (BTK) demiryolu hattının resmen hizmete girmesi, Türkiye açısından, bölgesindeki 1. ve 2. kuşak komşu ülkelere de zenginleşmeleri adına önemli fırsatlar sunması anlamına geliyor.
Çin'in 21 trilyon dolarlık bir ekonomik değeri kucaklamayı hedefleyen 'kuşakyol' projesinde, BTK'nın hayata geçirilmesi, Türkiye'nin bu küresel projede ilk inisiyatif alan ülke olduğu anlamına da geliyor.
Türkiye, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri'ne, bu proje ile Mersin, İskenderun ve Antalya limanlarından, Ortadoğu, Körfez ve Kuzey Afrika'ya açılabilme imkânı da sunuyor. BTK'nın etkisini güçlendirecek en kritik husus, Türkiye'nin Kars, Trabzon, Konya, Antalya, Mersin ve İskenderun arasında hızlı tren ağını da güçlendirmesini gerektirmekte. Bu durum, Türkiye açısından hem bölgesel mal, hem de turizm gibi hizmet ticareti hacminin katlanması anlamına gelmekte. AK Parti döneminde, Türkiye açısından sayısız başarının en önemli sacayaklarından biri illerin erişilebilirliği. Türkiye, otoyol ve duble yollarla, hızlı tren projesi ile, hava limanlarıyla, tarihi bir erişilebilirlik sıçraması yaşadı ve Türkiye Ekonomisi 230 milyar dolardan, 830 milyar dolara yürüdü. Bu başarıya önemli katkı sağlamış illerden biri olan Konya'da, Türkiye'nin küresel rekabetteki konumu ve illerin gelecek stratejileri adına, Turkuvaz Medya olarak, Sabah markası altında 'il strateji' toplantılarının ilkini de, 'Konya'da Sabah' ile başlattık.
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Hüseyin Yayman'ın da katıldığı toplantıda, Valimiz ve Büyükşehir Belediyesi Başkanımızla, Konya'nın 'sert' ve 'yumuşak' güç unsurlarını masaya yatırdık. Sanayi, Tarım, Eğitim, Kültür ve Turizm sacayakları ile Konya'nın 'elmas' modeli ile, önümüzdeki 10-25 yılı nasıl kurgulayacağını, küresel rekabet konumu açısından, 6'ncı sıradaki konumunu nasıl yukarıya taşıyabileceğini konuştuk.
BTK'nin yeni 'İpek Yolu' projesindeki konumu, İpek Yolu'nun kavşak noktası olan Konya'ya da önümüzdeki dönemde, başta lojistik ve ulaşım, yeni sektörler üzerinden önemli katkı sağlayacak.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
- ‘Jeopolitik gerginlikler’ küresel büyümeyi zayıflattı (31.05.2024)
- Küresel ticaret ‘alternatif yol’ arayışında (29.05.2024)
- Çin’in ‘üçlü ürün’ atağı ve küresel rekabet (27.05.2024)
- Kritik minerallerde hedef 1 trilyon dolar yatırım (24.05.2024)
- Jeopolitik Gerginlikler ve Koridor Savaşları (22.05.2024)
- Türkiye Yüzyılı ve Türk Gençliği (20.05.2024)
- Doğrudan yatırımlara ‘jeopolitik’ gölgesi (17.05.2024)
- Öncelikli hedef ‘dirençli ekonomi’ olmak (15.05.2024)
- ‘Çevreci’ öncelikler ve madenciliğin geleceği (13.05.2024)
- Küresel rekabette ‘yetenek’lerin anlamı ve değeri (10.05.2024)