Türkiye markası ve turizmin geleceği
19 bin turizm destinasyonunun 2.2 trilyon doları aşan küresel turizm gelirinden, 2 milyarı aşan turistten pay alma mücadelesi verdiği bir dünya ekonomisinde, turizmin 'duygu'ya dayalı bir sektör olduğunun idrakindeyiz. Bu nedenle, 'Türkiye, her zaman güzel' sloganı başta olmak üzere, Türkiye'nin turizm alanındaki 'marka algısı'nı güçlendirecek işlere yoğunlaşmış durumdayız. Dünya vatandaşlarının artık seyahat tercihlerinin yüzde 74'ünü internet ve sosyal medyadan yaptıkları küresel rekabet ortamında, dünya vatandaşlarını 'dijital Türkiye' ile tanıştırmamız, dünyanın tanınmış blogerlarının Türkiye'yi daha sık ziyaret etmelerini sağlamamız gerekiyor. Sağlık, spor, alternatif tedavi, agro, belgesel ve tarihi keşif turizm gibi alanları, Türkiye'nin yaz, kış, kongre turizmi gibi güçlü olduğu alanlarının arasına eklememiz gerekiyor. Çok kritik tespitlerin paylaşıldığı Antalya toplantısı, Türkiye'yi bilhassa Asya ve Körfez ülkeleri 'düğün'lerinin merkezi yapmanın da yüksek katma değer sağlayacağını göstermekte.
Konu Türkiye'nin marka değerinden açılmışken, dün başlayıp, 2 gün sürecek TİM'in Marka Konferansı'na da değinelim. TİM, uzun zamandır bünyesinde yürüttüğü teknik çalışmalarla, ihracatın kendini dönüştürme ve dönüşüm için ihracat paydaşlarına ilham vermek olduğunun farkında. Bu nedenle, TİM dönüşüme güç katacak kavramlara yatırım yapıyor ve markalaşma da bu kavramların başında gelmekte. Marka meselesi, aynı zamanda bir kültüre sahip olma ve o kültürü devam ettirmekle de ilgili. TİM'in marka konferansından çıkacak sonuçları kaçırmayalım.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
- ‘Neoliberal Kapitalizm’ ve Küresel Sıkışma (03.05.2024)
- Küresel emtiaların gelecek 10 yılı (01.05.2024)
- IMF: Verimlilik odaklı reformlar hızlandırılmalı (29.04.2024)
- Batının ‘mükemmeliyetçilik’ sendromu (26.04.2024)
- Küresel ticarette ‘jeoekonomik parçalanma’ (24.04.2024)
- 2024’ün beş küresel riski (22.04.2024)
- Küresel kutuplaşmanın ‘ekonomik’ sonuçlar (19.04.2024)
- Küresel ekonominin 4 ‘derinleşen’ sorunu (17.04.2024)
- Türkiye’nin küresel hedefi yüzde 1.5 (15.04.2024)
- Küresel talebin direnci ve Türkiye’nin büyümesi (10.04.2024)