Günlük yaşantıda kullandığımız teknolojik aletlerle ilgili belli periyotlarda abonelik yenileme ya da servis hizmetleriyle ilgili muhatap olmak zorunda olduğumuz durumlar oluyor. Ancak gelinen noktada bu iş o kadar çığırından çıktı ki, arayanın gerçekten yetkili mi yoksa dolandırıcı mı olduğunu ayırt etmekle uğraşır olduk çoğumuz. Bazen gerçekten bilgilendirme ya da servis hizmeti için arayan kurum yetkilerine bile inanılmayıp görüşme sonlandırılıyor.
Son dönemlerde birçok vatandaşımız 0 850 diye başlayan numaralarla boğuşuyor maalesef. Üstelik çoğu da hiç alakanız olmayan durumlarla alakalı aramalar. Kimi insan toplantıdayken, kimisi yemek masasında kimi de ailesiyle vakit geçirirken bir aralıksız çalan gereksiz numaralar. bu sinir bozucu durumun yasal bir düzenlemeyle ortadan kalkması mümkün görünmüyor gibi maalesef. o yüzden bu durumdan kurtulmak için en basit çözüm tanımadığınız bu numaraları açmamak. İş yoğunluğunuza ya da dalgınlığınıza gelip açtığınız bu numara dolandırıcı ise kişisel verilerinizle birlikte banka hesabına yönlendirme bahanesiyle sizi mağdur etmeye çalışabilir. O yüzden kesinlikle hesap bilgilerinizi paylaşmayın. Gerçek bir kurumsal aramada zaten sizden hesap bilgileri şifreniz vs özel bilgiler istenmez.
Peki ya gerçekten bilgilendirme için aranıyorsak diye sorabilirsiniz. Bununla ilgili o4larak takip etmeniz gereken ne peki?
Cep telefonu, internet, konut ya da araçla ilgili vergi ya da fatura ödemeleriniz varsa bunlarla ilgili arandığınızı düşünüyorsanız, onlar tarafındın aranmayı beklemeyin.
Kurumların resmi sitelerinden iletişim numaralarını alarak, arayıp fatura ya da abonelik durumunuzla ilgili bilgilendirmeleri kendiniz öğrenin.
Şunu belirtmek gerekiyor, dolandırıcılar en çok vatandaşların güvenli olarak gördüğü kamu kurumları üzerinden dolandırıcılık yapmaya çalışıyorlar. Öyle ki bu kurumlar adına arayıp kendilerine kurban seçmeye çalışıyor. Hatta bazı kurumların internet sitelerini kopyalamak suretiyle dijital ortamdan vurgun yapmaya çalışıyorlar. Onun için emin olmadığınız ve teyit etmediğiniz hiçbir dijital işleme onay vermeyin. Yukarıda da yazdığımız üzere herkes tarafından bilinen resmi müracaat kanalları ve iletişim numaraları üzerinden işlemlerinizi gerçekleştirin. Ayrıca kişisel fatura, borç ya da hukuki süreçle ilgili durumlarınızı e-devlet kapısından kolaylıkla takip edebilirsiniz.
Birçok kişinin artık kabusu haline gelen ve "acaba dolandırıcı mı" diye açmaya korkar olduğumuz bilinmeyen numaralardan ancak bu şekilde kendinizi koruyabilirsiniz