FAHRETTİN ALTUN

Cumhur karşıtı ittifakın 5 çelişkisi

Bilmem dikkatinizi çekiyor mu, Cumhur karşıtı ittifak gündem oluşturamıyor. Şu anda heyecan duydukları tek şey Amerikan dolarındaki değer artışı. Böylelikle Türk ekonomisinin zora gireceğini ve bunun da seçimlerde kendi lehlerine bir sonuç doğuracağını varsayıyorlar.
Bir kez daha kendi ürettikleri bir siyasete, oluşturdukları sahici bir gündeme değil çevre şartlarındaki olumsuzluklara güveniyorlar. Hatta ve hatta bu olumsuzlukların daha da artması için uğraşıyorlar. Bu olumsuzlukların ülkeye verdiği zararı ise umursamıyorlar. Nasılsa onlar "küçük olsun benim olsun" meşrebinin insanları.
***
Biz gelelim esas sorumuza. Cumhur karşıtı ittifak neden gündem oluşturamıyorlar? Her şeyden önce Erdoğan karşıtı sermayeyi nasıl kullanacaklarına bir türlü karar veremiyorlar. Boşa koyuyorlar dolmuyor, doluya koyuyorlar almıyor.
Varlıkları Erdoğan karşıtlığı üzerine kurulu. Ancak bu karşıtlığı açıkça sergilemekten de çekiniyorlar. Zira 15 Temmuz darbe görünümlü işgal girişimi boşa çıkarıldıktan sonra artık geçmişteki gibi gerekçesiz Erdoğan düşmanlığı yapmak, daha doğrusu bunu bağıra çağıra sürdürmek kolay görünmüyor. Fakat bu da onları boşluğa düşürüyor. Ne tür bir söylem kuracaklarını kestiremiyorlar.
Cumhur karşıtı ittifakın ikinci çelişkisi özünde karşı çıktıkları bir sistem içinde seçime gidiyor oluşları ve daha önce dillendirdikleri "parlamenter sisteme dönüş" söylemini halihazırda güçlü bir şekilde dile getirememeleri. Halbuki 24 Haziran'a giderken varlığına güvendikleri "Hayır" cephesi bu söylemle motive edildi.
Karşımızda duran üçüncü çelişkiye gelince. Hatırlar mısınız, Cumhur karşıtı ittifakta yer alan partiler 16 Nisan referandumuna giderken Cumhurbaşkanlığı sisteminin gelmesi durumunda Meclis'in öneminin kalmayacağını iddia ediyorlardı. Gelgelelim aday listeleri üzerinden yapılan tartışma da bize gösterdi ki TBMM yeni dönemde geçmiştekinden daha önemli bir hal alacak ve siyaset yapım süreçlerinin merkezinde konuşlanacak. Nitekim Cumhur karşıtı ittifak da bu gerçeğin farkında. Ne var ki bu gerçeği kendi seçmeniyle gür bir edayla paylaşamıyor. Şunun şurasında 14 ay öncesinden bahsediyoruz.
Cumhur karşıtı ittifakın bir diğer çelişkisi de şu. Bu ittifakın bütün bileşenleri bir yandan 24 Haziran'a hazırlanırken diğer yandan her biri kendi partilerinde ciddi bir iktidar mücadelesi vermek zorundalar. Öyle ki CHP örneğinde görüleceği gibi bu parti içi iktidar mücadelesi 24 Haziran'da alınacak sonuçtan bile daha önemli görülebiliyor. Bu da onların ülke siyasetini değil parti siyasetini öncelemeleri sonucunu beraberinde getiriyor.
Bütün bunlarla birlikte Cumhur karşıtı ittifak kendi çelişkilerine odaklanmışken Cumhurbaşkanı Erdoğan sahada, iç ve dış politikada varlık göstermeye devam ediyor. Gündemi o belirliyor. Daha doğrusu onun öncülüğünde Türkiye çevresinde yaşanan sorunlara, krizlere yönelik tavır ortaya koyuyor. Her atılan adım doğal bir biçimde gündemi belirliyor. Bu da Cumhur karşıtı ittifakın bir diğer çelişkisi olarak karşımıza çıkıyor.
***
Cumhur ittifakı Türkiye'nin ihtiyaçlarına göre hareket ederken, Cumhur karşıtı ittifak kendi ihtiyaçlarına ve çelişkilerine göre hareket ediyor. Bu kadar açık, bu kadar net!
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.