TGSP'den 8 bin kişilik dev araştırma: Her 3 gençten biri 'milliyetçi'

Türkiye Gençlik STK’ları Platformu tarafından yapılan Gençlik Araştırması'ndan çıkan sonuçlara göre gençlerin yüzde 31'i kendini "milliyetçi" olarak tanımlıyor. Gençlerin ilgi alanları arasında sırasıyla ekonomi, bilgi ve iletişim teknolojileri, spor haberleri yer alıyor. Basın toplantısında konuşan TGSP Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Erdoğan, 3 Kasım'da yapılacak Türkiye Gençlik Zirvesi'nin önemine vurgu yaparak, "Gençliğin sorunlarının, meselelerinin konuşulması gerektiğini ve özellikle de gençler tarafından konuşulması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.

Türkiye Gençlik STK'ları Platformu (TGSP), 3 Kasım'da gerçekleşecek Türkiye Gençlik Zirvesi öncesinde basın toplantısı düzenledi. Toplantıya, TGSP Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Terzi, TGSP Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Erdoğan ve TGSP Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Ahmet Özdinç katıldı. Türkiye Gençlik Zirvesi 3 Kasım'da İstanbul'da gerçekleştirilecek. Gençlik sivil toplum kuruluşları yöneticilerini, araştırmacıları ve gençlik politika yapıcılarını bir araya getirmek amacıyla ilk kez gerçekleştirilecek zirveye, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da katılacak.
GENÇLERİN YÜZDE 31'İ MİLLİYETÇİ 29'U ATATÜRKÇÜ
Türkiye'nin 37 ilinde 8 bin gençle yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmada, 15-27 yaş arası gençlerin mevcut mutluluk düzeyi, beklentileri, kaygıları, gelecek düşünceleri, meslek seçimi ve imkanları gibi 'mutluluk endeksleri' ile birlikte aile, din, toplum, gelenekler, siyaset gibi çatışma alanlarına ve demografik veriler yer aldı. Gençlerin kendilerini nasıl tanımladıkları ile ilgili araştırmaya göre gençlerin yüzde 31'i kendilerini milliyetçi olarak, yüzde 29'u Atatürkçü olarak, yüzde 16'sı ise muhafazakar olarak tanımlıyor.

"ÇOK ENTERESAN, YARATICI BAŞVURULAR ALDIK"

Üsküdar'daki TGSP binasındaki toplantıya katılan Bilal Erdoğan Türkiye Gençlik STK'ları Platformu'nun Türkiye'de toplum alanında platform düzeyinde çalışmalara örnek teşkil edecek bir yapı olduğunu vurgulayarak, "Bugün duyurusunu yapmakta olduğumuz Türkiye Gençlik Zirvesi de hem önemli bir gençlik araştırmasının üzerine konumlandırılacak olması itibariyle, verileri üzerinde istişare başlatacak olması itibariyle hem de geleneksel hale gelmesini istediğimiz sosyal girişimcilik ödülleri itibariyle inşallah çok verimli bir etkinlik olacak. Gençliğin sorunlarının, meselelerinin konuşulması gerektiğini ve özellikle de gençler tarafından konuşulması gerektiğini düşünüyoruz. Gençlerin sosyal meselelere ilgi duymasını arzu ediyoruz. Elbette gençlik döneminde iş kaygısı, kariyer kaygısı ön planda olabiliyor. Ancak ülke meseleleri, sosyal meseleler konusundaki fedakarlıkların bu yaşlarda oluşması gerektiğine inanıyoruz. Teşvik etmek istediğimiz alanlarda bu tür yarışmalar ve ödüller yapmanın verimli olduğunu gördük. Sosyal girişimcilik ödüllerine 256 başvuru geldi. Çok enteresan, yaratıcı başvurular aldık. Bunların birçoğu bireysel sosyal girişimcilik projeleriydi. Özellikle hayata geçirilmiş olan projeleri değerlendirmeye almaya özen gösterdik. Bir kısmı da sivil toplum kuruluşlarının hayata geçirmekte olduğu veya geçirdiği projelerdi. Bunları öncelikle jürinin alt komisyonları değerlendirdi. 256 başvuruyu 30'a indirdi. Son üst jürimiz bu 30 arasından 1'inci, 2'inci ve 3'üncülük derecelerine karar verdi. 4'üncü, 5'inci ve 6'ıncı projelere de mansiyon ödülleri vereceğiz" şeklinde konuştu.

Dr. Ahmet Özdinç ise saha çalışmasının tamamlandığı ve 3 Kasım'daki zirvede paylaşılacak olan araştırmadan notlar paylaştı. Tüm sonuçlarının 3 Kasım'daki Türkiye Gençlik Zirvesi'nde paylaşılacağı araştırmanın dikkat çeken sonuçları şöyle:

GENÇLERİN MUTLULUK ORANI 5 ÜZERİNDE 2.9

Gençlerin yüzde 31'i kendilerini milliyetçi olarak, yüzde 29'u Atatürkçü, yüzde 16'sı muhafazakar olarak tanımlıyor.
Gençler, kendi mutluluklarını 5 üzerinden 2.9 olarak tanımlıyorlar.
Yüzde 44'ü yabancı dil biliyor
Gençlerin eğitim hayatı ve bilim okur-yazarlığı konusunda yabancı dil bildiğini iddia edenlerin oranı yüzde 44 oranında.
Gençlerin günlük hayatta ilgi duydukları alan sırasıyla; ekonomi, bilgi ve iletişim teknolojileri ve spor haberleri şeklinde.
Yüzde 32'si çalışıyor
15-30 yaş arasındaki gençlerin yüzde 32'si çalışıyor. Gençler yüzde 40 civarında gelecekte kendi işlerini kurmak istediklerini ifade ediyorlar.
Dini ve milli değerler ile gurur duyuyorlar
Gençlerin yüzde 80'i sahip olduğu dini, milli ve manevi değerler ile gurur duyduğunu ifade ediyorlar.
Mutluluk için en önemli şart para
Araştırmaya katılan gençlere göre mutluluk için önemli şartlar; para, aile, çocuk ve saygınlık.
GENÇLERİN EN ÖNEMLİ İLK 3 SORUNU

Gençlerin yüzde 73'ü sosyal hayata katıldığını söylüyor.
Gençlerin yüzde 77.3'ü kendilerini rahatça ifade ettiklerini ama yüzde 63'ü iş yerinde ifade ettiklerini belirtiyor.
YÜZDE 40'I HİÇ SPOR YAPMIYOR
Gençlerin yüzde 40'ı hiç sporla ilgilenmiyorlar. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 50'si erkeklerin de yüzde 25'i spor yapmıyor.
GENÇLERİN EN ÖNEMLİ 3 SORUNU

Gençlere göre, 'Türkiye'nin en önemli 3 sorunu' sırasıyla; ekonomi, işsizlik ve terör.

'Gençlerin en önemli ilk 3 sorunu nedir?' sorusuna verilen yanıtlar şöyle:
1- İş sahası eksikliği.
2- Eğitimde yaşanan sorunlar.
3- Madde bağımlılığı.
Yarısı sigara içiyor
Gençlerde sık sık sigara içenlerin oranı yüzde 31,3, ara sıra ile birlikte sigara içenlerin oranı ise yüzde 47-48 bandında.
Orta sınıf ve modern gençlik Gençlerin yüzde 90'ı sosyal medyada olmaktan mutluluk duyuyor. Gençlerin yüzde 62'si kendini 'Orta sınıf modern gençlik' olarak kendini tanımlıyor. Yüzde 37'si de 'Geleneksel gençlik' olarak kendini tanımlıyor.

TÜRKİYE GENÇLİK STK'LARI PLATFORMU NELER YAPIYOR?

Geleceğin mimarları olan gençler için kurulan Türkiye Gençlik STK'ları Platformu (TGSP), gençlik hakkında çalışmalar yapan kuruluşlarla gençlik birimlerini bir araya getirmek için öncülük eden bir sivil toplum kuruluşu. Gönüllülük ve fedakarlık merkezli olarak kurgulanan platform, toplumun farklı alanlarına yönelik çeşitli çalışmalar yapan sivil toplum kuruluşlarına birbirini tanıma fırsatı, etkinliklerden haberdar olabilmesi ve katılım gösterebileceği ortak çalışma alanları sunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.