İstanbul'un ruhuna inebileceğiniz 340 yürüyüş rotası

Deneyimli seyahat yazarı Melih Uslu’nun yeni kitabı Yürüyerek İstanbul: 34 Rota, 340 Öneri, ister doğma büyüme İstanbullu olsun, ister başka kentlerden veya ülkelerden ziyarete gelsin; araştırmayı, öğrenmeyi, tatmayı, izlemeyi seven her “gezgin ruh” için pek çok bilgi içeriyor.

Uslu'nun tam 10 yıllık yoğun emek ve titiz bir seçki ile yayına hazır hale getirdiği kitapta, İstanbul'dan seçilmiş her biri iki ile dört saatlik süreler arasında yürünebilen 34 farklı güzergâh anlatılıyor. 400 sayfalık geniş hacmi, yaratıcı illüstrasyonları ve detaylı içeriğiyle dikkat çeken kitapta, Haliç'ten Tarihi Yarımada'ya, Boğaziçi'nden Adalar'a İstanbul'un en iyi yürüyüş rotaları bir araya gelmiş. Yürüyerek İstanbul, Prof. İlber Ortaylı'dan Mario Levi'ye, Selim İleri'den Saffet Emre Tonguç'a ünlülerin yazıları, görüşleri ve katkılarıyla yayına hazırlanmış.

Ahmet Hamdi Tanpınar, Reşat Ekrem Koçu, Haldun Taner ve Prof. Ahmet Haluk Dursun gibi İstanbul âşığı yazarlarının yanı sıra, hattat Hasan Çelebi, Neyzen İlyas Çelikoğlu, Kumkapılı Kör Agop ve Bebek'in unutulmaz siması Madam Anastasia gibi renkli isimlerin yazı, görüş ve hatıralarıyla çeşitlenen kitap, özel mekân önerileri ve az bilinen seyahat tüyolarıyla ilgi çekiyor.

GEZMEK MUTLU EDER!

"Gezmek mutlu eder!" sloganıyla yola çıkan yazar Melih Uslu, Türk Hava Yolları Skylife'ta editörlük ve SunExpress uçak içi yayını SunTimes'ta yayın yönetmenliği yaptı. Hürriyet Seyahat Gazetesi'nin düzenlediği Türkiye'nin "en iyi seyahat yazarları" yarışmasında ilk üçe giren Uslu, bugüne dek aralarında İngiltere'den The Daily Telegraph, Fransa'dan Le Figaro, Körfez ülkelerinden Gulf News ve The National, Rusya'dan Pravda ve Kommersant, Almanya'dan Die Welt, Hollanda'dan Levenin Turkije, Kuzey Kıbrıs'tan Caretta'nın da aralarında bulunduğu 20'den fazla gazete, dergi ve internet sitesi için içerik hazırladı. Hâlen Hürriyet Seyahat ve Hürriyet Daily News gazeteleri ile uçak içi dergilerde düzenli yazıları yayımlanan Uslu, eşi Filiz ile birlikte "Cennetim!" dediği Marmaris'te yaşıyor, profesyonel turist rehberliği yapıp, farklı dergiler için seyahat yazıları kaleme alıyor ve Antonina Turizm'in gezi kitapçıklarının editörlüğünü yürütüyor.

KİTAPTAN…
Burmalı Mescit'in hemen sol tarafında kalan Şehzadebaşı Caddesinin, bir zamanların ünlü "kanto" merkezi "Direklerarası" olduğunu biliyor muydunuz? Şehzade Camisinden Vezneciler altgeçidine kadar uzanan cadde, adını Bizans'ın iki yanı sütunlu caddesinden almış. Ne yazık ki bu sütunları bugün göremiyoruz. Direklerarası, 19. yüzyıl İstanbul'unda Batılı tarzda eğlencenin Türk zevkine adapte edildiği yeni tip eğlence hayatının merkezi olmuş. Biryanda meddah, Karagöz ve ortaoyunu geleneği sürdürülürken; diğer yanda hareketli ve müzikli gösterilerin hâkim olduğu kanto ve tiyatro temsilleri yapılmaya başlanmış. Oyunlar önceleri kıraathanelerde sergilenirken, 1880'den sonra pek çok tiyatro yaptırılmış. Hatta sonradan Şehir Tiyatrosu'na dönüşecek olan Darülbedayi-i Osmani'nin temelleri de burada atılmış. Tiyatrolar, kafeşantanlar ve müzikholler peşi sıra açılmış. 20. yüzyılda bu mekânlara sinemalar da eklenmiş. Günümüzde Direklerarası'nda bu renkli hayattan eser yok. Hepsi cadde üzerinde sıralanan dönemin ünlü adreslerinden Ferah Tiyatrosu, Şehzade Sahnesi ve Club Sineması çoktan kapanmış. Yine de bölgede gezinirken, İstanbul beyefendilerini müzikhollere taşıyan faytonları, kantocuların coşkulu danslarını ve sinemalarda gösterilen siyah beyaz Ayhan Işık filmleri gözünüzde canlanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.