Fındık sigortası için son tarih 5 Mart

Samsun Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Nail Kırmacı, üreticilere fındık için sigorta yaptırmaları konusunda uyarıda bulundu.

Son yıllarda yaşanan küresel iklim değişikliğinin etkileriyle bitkisel ve hayvansal üretimlerimiz meteorolojik olaylardan (don, dolu, fırtına, hortum, yangın, heyelan, deprem, sel ve su baskını) olumsuz etkilendiğini ifade eden Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Nail Kırmacı, Samsun için önemli bir ürün olan fındığın da bu açıdan büyük risk altında olduğunu dile getirdi. Sigorta yaptırmayan çiftçilerin ürün kayıpları için 2090 sayılı Tabii Afetler Kanunu kapsamında herhangi bir yardım yapılmadığına işaret eden İl Müdürü Kırmacı, "Çiftçilerin tarım sigortası yaptırmaları gönüllülük esasına dayalıdır. Bitkisel meyve ürünlerinde, dolu paket teminatına ek olarak don teminatı alınmış ise sadece don teminatında primin 2/3'ü devlet tarafından karşılanır. Müşterek sigorta seçenekli poliçelerde, devlet prim desteği tutarı standart müşterek sigorta için verilen tutar kadardır. Sigortalı tarafından ödenecek primin yüzde 25'i peşin alınır. Kalan prim tutarı da en geç poliçe bitiş tarihinden itibaren 1 ay içinde tahsil edilir. Fındık ürünü için poliçe düzenleme son tarihi 5 Mart 2017 olup, risk kapsamındaki teminatların başlama tarihi poliçe son düzenleme tarihinden 7 gün sonra başlayacağı bilinmelidir. Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi TARSİM yetkili acentelerinden alınabilir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.