Yeme-içmeden vazgeçmedik, kozmetikten kısmadık!

JLL Türkiye'nin "2016 Yıl Sonu Raporu"na göre, sıkıntılı geçen 2016 yılını en az hasarla kapatan perakende kolları yeme-içme sektörü ve kozmetik oldu.

Ticari gayrimenkul üzerine profesyonel ve finansal hizmetler veren JLL Türkiye'nin, Türk ekonomisinin ve Türkiye ticari gayrimenkul pazarının 2016 görünümü ile 2017 beklentilerini ayrıntılı olarak özetlediği "2016 Yıl Sonu Raporu" yayınlandı.

Rapora göre, 15 Temmuz darbe girişimi, terör saldırıları ve dolardaki artış, Türk ekonomisini ve reel sektörü 2016'da olumsuz etkileyen unsurların başında geliyor.

Türkiye'de doğrudan yabancı yatırım oranı, 2016'da bir yıl öncesine göre yüzde 42 düşüş kaydetti. JLL Türkiye'ye göre doğrudan yabancı yatırım çekmenin en etkin yolu şeffaflık. Birleşik Krallık, Avustralya, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Yeni Zelanda, Hollanda, İrlanda, Almanya ve Finlandiya dan oluşan 10 ülke, JLL'nin "Küresel Gayrimenkul Şeffaflık Endeksi" tarafından "son derece şeffaf" ülkeler kategorisinde değerlendiriliyor.

Bu ülkelerin ticari gayrimenkul alanında aldığı toplam yatırım, ticari gayrimenkule yapılan küresel doğrudan yatırım toplamının yüzde 75'ini oluşturuyor. Küresel Gayrimenkul Şeffaflık Endeksi 2016'ya göre, dünya genelindeki pazarların üçte ikisi son iki yılda ilerleme kaydetti. Bununla birlikte, 2010 ve 2012 araştırmalarında en çok gelişme kaydeden ülkelerden biri olan Türkiye, bu ivmeyi devam ettiremedi ve 2014'ten bu yana küresel sıralamada düşüş gösterdi. Türkiye 2016'da 44. sırada yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.