İzmir'de minibüste akıllı kart fiyaskosu

İzmir’de kent içi ulaşımda minibüslerin de akıllı kart sistemine dahil edilmesi projesi rafa kalktı. Test uygulamasının sonuçlarını inceleyen minibüsçüler, “Bu ücret ortalamasıyla yolcu taşıyamayız” dedi

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun kent merkezinde toplu ulaşım hizmeti veren M plakalı bin 117 minibüsün, otobüs, metro, vapur ve İZBAN gibi akıllı kart ve aktarma sistemine dahil edilmesi amacıyla başlattığı çalışma fiyaskoyla sonuçlandı. Projenin rafa kalkmasında ESHOT Genel Müdürlüğü'nün Minibüsçüler Esnaf Odası ile Nisan 2014'te Bornova, Çiğli, Buca ve Konak gibi merkez ilçelerde hizmet veren 10 dolmuş hattında başlattığı test uygulamasının sonuçları etkili oldu. Başkan Kocaoğlu'nun ilk olarak 2013 yılında dillendirdiği projeyle ilgili somut adımlar 2014 yılında atıldı. İzmir Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği'ne bağlı Minibüsçüler Odası ile ortaklaşa yürütülen çalışma kapsamında Nisan 2014'te Konak, Buca, Çiğli ve Bornova ilçelerinde hizmet veren 10 minibüs hattında 1 ay süreyle test çalışması yapıldı. Yeni sistemle hem minibüsçü esnafı kısa hatlarda görev yaparak daha fazla yolcu taşıyacak, hem de İzmirliler daha ucuza, daha hızlı ulaşım olanağına kavuşacaktı. 90 dakika aktarma sisteminin geçerli olacağı minibüslerde ESHOT, İZULAŞ, Metro ve İZBAN'daki tarifelerin aynen uygulanması öngörüldü. Kocaoğlu o süreçte yaptığı açıklamada sistemin bu yönüyle de Türkiye'de bir ilk olacağına dikkat çekti.
TEST SONUÇLARI OLUMSUZ
Kocaoğlu, "Minibüsçü esnafının, Kentkart uygulamasına geçerek para alışverişinden kurtulmasını istiyoruz. Kazanç, çalışmaya bağlı olacak. Ne kadar çok çalışırsanız, o kadar kazanacaksınız. İşinizi, aşınızı garanti edeceğiz, büyütmeye çalışacağız" demişti. İzmir Minibüsçüler Esnaf Odası Başkanı Taner Uğuz, toplu ulaşım araçlarına 1.5 saatlik süre içinde iki veya daha fazla ücretsiz binişi sağlayan 90 dakika aktarma sisteminde bu entegrasyonun hayata geçme şansının bulunmadığını söyledi. Test uygulamasınn sonuçlarının incelendiğini belirten Uğuz, "90 dakika ücretsiz taşıma sistemi yolcu başına ortalama birim ücreti 85-90 kuruşa düşüyor. Şu anda 2 lira 50 kuruş ile 2 lira 75 arasında bir ücretle taşıdığımız yolcuyu bizim 90 ya da 95 kuruşa taşıma şansımız yok" diye konuştu. Uğuz, Büyükşehir Belediyesi'nin bazı ilçeleri 90 dakika sisteminden çıkardığını hatırlatarak, "Minibüslerde akıllı kart sistemi bence dış ilçelerde uygulanabilir. Ama metropol ilçelerde şu an böyle bir şey söz konusu değil. Yaptığımız test uygulamasının sonuçları bizim haklılığımızı ortaya çıkardı. Farklı bir sistem, farklı bir yöntem bulunursa o zaman bir şey diyemem" dedi.
Sabah Egeli

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.