2015'in 'en pis' top 10'u

Sağlık, hijyen ve temizlik konularında çalışmalar yürüten Hijyen Konseyi, kirliliğiyle tehlike oluşturan 10 kirli eşyayı açıkladı. İlk sırada yine teneke kutu içeceklerin ağız kısımları yer aldı.

Sağlık, hijyen ve temizlik konularında çalışmalar yürüten Hijyen Konseyi, 2015'te kirliliğiyle tehlike oluşturan 10 pis eşyayı açıklarken, bunlar arasında günlük en fazla kullanılan eşyaların bulunması dikkati çekti.
Hijyen, temizlik ve buna bağlı sağlık konularında çalışmalar gerçekleştirmek üzere kurulan, belli bir yere ve makama bağla olmayan Hijyen Konseyi, gıda mühendisleri, veteriner hekimler, hukukçular, akademisyenler, sağlıkçılar ile gıda ve tüketici dernekleri üyelerinden oluşuyor.
Hastalık yapıcı bulaşıcı mikroorganizmaların görüldüğü eşyalara dikkat edilmesini isteyen Hijyen Konseyi'nin "en pis top 10"u şöyle:
- Teneke kutu içeceklerin ağız kısımları
- Ortak kullanım alanlarındaki tuvaletlerin sifon, musluk ve kapı kolları
- Fastfood ve çiğ köftecilerde verilen garnitürler
- Kağıt paralar
- Ortak kullanım alanlarındaki merdivenlerin tırabzanları
- Restoran ve kafelerdeki menü kitapçıkları
- Ortak kullanım alanlarındaki su sebilleri

- Toplu kullanılan nargilelerin marpuç kısımları
- Düzenli denetimi yapılmayan buz makineleri
- Güzellik salonları ve kuaförlerdeki havlu ve aletler
Konsey'den yapılan açıklamada, "Titiz ve hijyenik tacir ve esnafların kullandığı araç gereç ve gıdalar bu listeden muaftır'' denildi.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.