Klimalar cinsiyetçilikle suçlanıyor!

Günlük yaşamın vazgeçilmezi olan klimalar cinsiyetçilik suçlamalarıyla karşı karşıya. Klimaların erkek metabolizmasına göre tasarlandığı ve kadınları olumsuz yönde daha fazla etkilediği iddia ediliyor.

Hollanda'nın Maastricht Üniversitesi'nde yapılan yeni bir araştırma, kadınların erkeklere göre klimadan daha çok etkilendiğini ortaya koydu. Araştırma, klima ünitelerinin erkeklerin vücut ısılarına ve metabolizmalarına göre tasarlandığını, bu yüzden kadınların soğuktan daha çok etkilendiğini gösteriyor. Modern ofislerde kullanılan klima sistemlerinin ortalama 40 yaşında bir erkeğin metabolizmasına göre tasarlandığını belirten uzmanlar, bunun bir kadının metabolizma hızından yüzde 30 daha fazla olduğunu ortaya koydu. Erkeklerin kas oranının daha yüksek olması da soğuk havalarda avantaj olarak gösterildi.
'ISITICILARA SARILIYORLAR'
Yapılan araştırmaların ardından başta ABD olmak üzere tartışmalar alevlendi. Washington Post yazarı Petula Dvorak, 'Kadınların ofislerde rahat etmesi için ısıtıcılara sarıldığı, hırkaları çıkarmadığı günler geldi' açıklamasında bulundu. Ünlü bir blog yazarı olan Cassy Fiano da 'yaz aylarında kadınların kalın kıyafetler giymek zorunda kaldığına' dikkat çekti. Konu sosyal medyada da yankı buldu. Birçok kullanıcı iş yerlerindeki klimaların kendilerini hasta ettiğini belirterek isyan etti.
Milliyet
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.