20 yıldır yalan haber yapmış!

Kanadalı gazeteci François Bugingo'nun 20 yıldır sahte haber yaptığı ortaya boğaz çıktı. Bir meslektaşının deşifre ettiği yalan makinesi, suçunu inkar etmedi

Gazetecilik mesleğinin yüzkarası Kanada'dan çıktı. François Bugingo, asparagas, yani yalan-kurgu habercilikte sınır tanımadı. 20 yıl boyunca çalıştığı kurum da dahil olmak üzere herkesi kandıran Bugingo, pişkinliğiyle hayret uyandırdı. Dünyanın dört bir yanındaki çatışma bölgelerinde yaptığı özel haberler ve röportajlarla adını duyuran Kanadalı gazeteci Bugingo'nun sahtekarlığını aynı kurumda çalışan bir meslektaşı ortaya çıkardı. Meslektaşı Isabelle Hachey'in 1 aylık araştırması sonucu Sırbistan ve Irak gibi çatışma bölgelerinde yaptığı özel haberleri ve aralarında Kaddafi ile Kaddafi'nin oğlunun da bulunduğu bir dizi röportajı sahte çıkan gazeteci, görevini bırakmak zorunda kaldı.
MEDYA İÇİN MİLAT OLMALI...
41 yaşındaki Bugingo'ın haberlerinde bazı boşluklar olduğu söyleyen Isabelle Hachey, gazetecilik kariyerine Rwanda'da başlayan Bugingo'ın sahte haberlerine 20 yıldır devam ettiğini açıklaması ülkede olay oldu. Bugingo'nun Rwanda, Somali, Irak ve Bosna'da yaptığı haberlerin çalıştığı kurumlar tarafında sorgulanmadığını ve söz konusu durumun bu sebeple yaşandığının altını çizen Hachey, Bugingo'nun medya için bir milat olması gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili Facebook sayfasından açıklama yayınlayan Bugingo, iddiaları reddetmedi. Ancak asparagas gerekçesini kendine sakladı.
Takvim

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.