Fırat ve Keban'da ulaşım konforlu olacak

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Bilgin, Fırat Nehri ve Keban Baraj Gölü’nde ulaşımın konforlu ve güvenle sağlanması için bazı illere 8 feribot hibe ettiklerini söyledi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Fırat Havzası'nın büyük bir turizm potansiyeli bulunduğunu ifade ederek, bu kapsamda bölgeye olan yatırımları artırdıklarını söyledi.
Malatya, Şanlıurfa, Tunceli ve Gaziantep'in içinde bulunduğu yörenin bölgesel olarak kalkınmasını ve Türkiye'nin gelişim sürecinde hak ettiği yeri almasını sağlamayı amaçladıklarını vurgulayan Bilgin, "Bu kapsamda özellikle Keban Baraj Gölü ve Fırat Nehri üzerinde yapılan yolcu ve yük taşımacılığını daha güvenli ve konforlu hale getirme kararı aldık. Bu şehirlerimiz için toplam 8 feribot yaptırarak bu illerimize hibe ettik" diye konuştu.
Bilgin, hibe edilen feribotların bölgede artan yolcu ve yük sirkülasyonuna cevap verecek nitelikte, klimalı, engelli kullanımına uygun, yolcu salonu ve büfeye sahip olduğunu belirtti.
Feribotların çevreci gemi olarak kalay içermeyen boya ile boyandığına dikkati çeken Bilgin, "Feribotlar ayrıca Fırat Nehri ve Keban Baraj Gölü'nün kirletilmemesi için de ayrıca su soğutmalı egzoz sistemi ve suya sintine basmayan makine dairesi donanımı ile yapıldı" diye konuştu.
Bakan Bilgin, 36 metre uzunluğunda, 13 metre genişliğinde olan feribotların 4'ünün 15 araç, 50 yolcu, 4'ünün de 30 araç, 100 yolcu kapasiteli inşa edildiğini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.