Burcumuzu çok yanlış tanımışız

İngiliz astrolog eksen kayması yüzünden her yüz kişiden 83'ünün burcunu yanlış bildiğini iddia etti.

İngiliz haber kanalı BBC'nin popüler bilim programında yer alan bir haber ülkede yankı uyandı. Her yüz kişiden 83'ünün burcunu yanlış bildiğinin iddia edildiği haberde burçların zamanının gerçekte, modern astrolojide kabul edilen zaman aralıklarında olmadığı kaydedildi. Greenwich Gözlemevi'nde görevli Radmilla Topalovic'in iddiasına göre ekim'de doğan bir teraziyseniz aslında başak burcusunuz ya da ocak doğumlu bir kovaysanız aslında oğlaksınız. Bir kişinin doğum gününde güneşin arkasında bulunan yıldız takımı, onun sahip olduğu burç olarak kabul ediliyor. Ancak 2000 yıl önce Antik Yunan'da belirlenen burçların, şimdiki burçların tarihi aralıklarıyla aynı olmadığı iddia ediliyor. Astrolog Topalovic bu iddiasını, Ay ve Güneş'in hareketlerinin Dünya'da meydana getirdiği salınımın, gezegenimizin ekseninin yer değiştirdiği gerçeğine dayandırıyor. Salınımların neden olduğu ekinoks devinimi 26 bin yıl sürüyor.

13. BURÇ: YILAN

Programda astrolojide 13'üncü bir burcun varlığından sözediliyor. Yunan mitolojisinde adı Ophiuchus olan, "Yılan burcu" adı verilen yıldız takımının Zodyak'ta olduğu ve 30 Kasım-18 Aralık arasında Güneş'in arkasında konuşlandığı belirtiliyor. Ancak bu burcun Zodyak'a eklenmesiyle güneşin 360 derece olan açısı 13'e bölünüyor ve her burca aynı sayıda gün düşmediğinden, bu burcun göz ardı edildiği anlatılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.