Gecelerin kralı isim hakkını geri aldı

Günay Tuncel, adını 4 yıl izinsiz kullanan işletmeciye açtığı davayı kazandı. Mahkeme, eğlence hayatının en itibarlı markasını gerçek sahibine geri verdi

Bir döneme damgasını vuran 33 yıllık gece kulübü Günay Restaurant'a açılan patent davalarında karar çıktı. Mahkeme, 'Günay' markasının gerçek hak sahipliğinin tartışmasız Günay Tuncel' e ait olduğuna karar verdi.
Türk Patent Enstitüsü'nde markayı üzerine tescil ettiren ve yıllardır kullanan Bayram Yıldız'ın ise kötü niyetli olduğu belirtilerek bu sicilin Enstitü'den silinmesine karar verildi. Kararın üzerine Günay Tuncel'in avukatları Yıldız'a milyonlarca lira tazminat davaları açmaya hazırlanıyor.
Bir dönem İstanbul eğlence hayatının kralı olarak nitelendirilen 65 yaşındaki Günay Tuncel, son günlerde, maddi sıkıntılar nedeniyle huzurevine düştüğü, bir otel odasında tek başına yaşadığı haberleriyle gündeme gelmişti.

2 YILLIĞINA KİRAYA VERMİŞTİ
İstanbul Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'nde görülen dava dosyasına göre ünlü işletmeci Günay Tuncel, adını taşıyan gece kulübü ve restoranı 1981'de kurdu, 1991 yılında adına tescil ettirdi. Tuncel, 2008'de mekanın işletmesini Bayram Yıldız'a devretti. 'Günay' markasını ise 2 yıllığına kiraya verdi. Aralarındaki sözleşmeye göre Yıldız'ın, markayı kullanması 31 Aralık 2010'da sona erdi.
Ancak Yıldız, bu tarihten sonra 'Günay' markasını ve kadeh şeklindeki logosunu Tuncel'in izni olmadan kullanmaya devam etti. Hatta Tuncel'in ihtarlarını dikkate almayıp marka ve logoyu işyerinde, internet ortamında, reklam ve ilanlarda hak sahibiymiş gibi kullanmayı sürdürdü.
Bununla da yetinmeyen Yıldız, birçok kez Türk Patent Enstitüsü'ne başvurup "Günay Restaurant", "Yıldız Turizm Günay Restaurant", "Bayram Yıldız Turizm Günay Restaurant", "BVS Group's Günay", "Şişli Günay" isimlerini adına tescil ettirmek istedi. Ancak her seferinde markanın asıl hak sahibi olan Günay Tuncel'in itirazları üzerine başarısız oldu.
Bu arada maddi olarak zor günler geçiren Günay Tuncel'in 2006'da marka tescilini yenilemediği, Bursa'da yaşayan bir kişinin bunu fırsat bilerek 'Günay' markasını üzerine tescil ettirdiği ortaya çıktı. Bayram Yıldız da bu kişiden marka patentini satın aldı. Markanın asıl sahibi Günay Tuncel ile birlikte markanın lisans sahibi olan eski eşi Ahu Erbaydar, Bayram Yıldız'a ayrı ayrı dava açtı. Davalar İstanbul Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'nde birleştirilerek görüldü. Tuncel'in avukatı Asım Özcan tarafından mahkemeye sunulan dava dilekçesinde, markanın asıl sahiplerinin kendileri olduğu belirtildi. Özcan, Yıldız'ın kullandığı 'Günay' markasının hükümsüzlüğüne ve marka sicilinden terkine karar verilmesini istendi.
'HAKSIZ KAZANÇ SAĞLADI'
Dava dilekçesinde markayı Günay Tuncel'in yarattığı ve bugünlere getirdiği, hatta logosunu kendi elleriyle çizdiği anlatıldı.
Ancak Yıldız'ın marka ve logoyu kötü niyetle taklit ederek kullandığı, hatta üzerine tescil ettirdiği kaydedildi. Bu şekilde sanat camiasında Yıldız'ın işlettiği restoranın, Günay Tuncel tarafından işletiliyormuş gibi bir intiba yaratıldığı, Tuncel'in markaya kazandırdığı şöhretten haksız şekilde yararlandığı belirtildi.
Mahkeme, 'Günay' markası ve logosu üzerinde gerçek hak sahipliğinin, tartışmasız Günay Tuncel' e ait olduğuna karar verdi. Türk Patent Enstitüsü'nde Bayram Yıldız üzerine yapılan tescillerinin ise kötü niyetli olduğuna hükmedildi. Bu nedenle Yıldız'ın kullandığı tescilin hükümsüzlüğüne ve sicilin terkine karar verildi.
SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.