İstanbul'da barajlar yüzde 16 seviyesinde

Yaz aylarını susuzluk tehlikesiyle geçiren İstanbul'daki barajların doluluk oranı yüzde 16,4'e düştü. Geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 64,3 seviyesindeydi.

Kurak bir yıl geçiren İstanbul'da barajlar alarm vermeye devam ediyor. Kentin su ihtiyacının büyük bölümünü karşılayan barajlardaki ortalama doluluk oranı geçen aya göre yüzde 5 daha azaldı. Kente su sağlayan barajların doluluk seviyesi yüzde 16,4'e düştü. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam yüzde 64,3 seviyesindeydi.
İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi'nden (İSKİ) alınan bilgiye göre Ömerli Barajı'nda doluluk oranı yüzde 15,5, Sazlıdere'de yüzde 5,93, Büyükçekmece'de yüzde 7,4, Alibeyköy'de yüzde 12,6, Terkos'ta yüzde 40, Elmalı'da yüzde 38 seviyesinde.
Geçen yıl aynı dönemde İstanbul'un suyu bugünkünün yaklaşık dört katıydı.
Özellikle yaz başlangıcından bu yana susuzluk endişesinin yaşandığı İstanbul'da, bu yıl alışılmışın dışında görülen yaz yağmurları da barajlardaki seviyeyi yükseltmeye yetmedi.
Yıllık ortalama yağış miktarındaki düşüşün yanı sıra, barajları dolduran su toplama havzalarının yapılaşmaya açılması İstanbul'daki su sıkıntısının en önemli nedeni olarak gösteriliyor.

Barajlara su sağlaması amacıyla hayata geçirilen projeyle 2008 yılından beri Sakarya'daki Melen Çayı ve Yeşilçay'dan İstanbul'a belirli miktarlarda su sağlanıyordu. İSKİ'nin verilerine göre İstanbul'a bu yıl şu ana kadar, bu iki su kaynağından yaklaşık 194 milyon metreküp su sağlandı. Geçen yılın tamamında sağlanan su miktarı ise 281 milyon metreküp civarındaydı.

Kaynak:İSKİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.