112 Acil Servis'e gelen 30 telefondan sadece biri doğru
Bursa İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Işık, 112 Acil Servis olarak kendilerine günde ortalama 15 bin telefon geldiğini belirterek, "Ancak bunlardan sadece 450-500 arama gerçek çıkıyor. Bu durumda bize gelen her 30 aramadan ancak birinin doğru çıktığı anlamına geliyor." dedi.
- Yaşam
- Giriş Tarihi: 00:00 | 30.12.2012
- Güncelleme Tarihi: 12:46 | 30.12.2012
Öğrencilere, hangi durumlarda kendilerini aramaları gerektiğini anlatan yetkililer, doğru bilgi verilmesinin ise hayati olacağına dikkat çekti.
"EN ÇOK AHLAKSIZ KONU VE ÇOCUKLARDAN ŞİKAYETÇİYİZ"
Öğrencilere, ambulans gelene kadar telefonda söylenenleri yapmalarını öğütleyen doktor ve hemşirelerden oluşan yetkililer, en çok alakasız konularda kendilerini arayan ve çocuklardan şikayetçi oldu. 112 hattının boşuna meşgul edilmemesi gerektiğinin altını çizen yetkililer, olası bir kaza yerine ulaşmada saniyelerin dahi önemli olduğunun altını çizdi.
Ardından uygulamalı olarak okulda düşen bir öğrenciye yardım etmek için 112'yi arayıp, canlı olarak merkez ile iletişim kuran öğrenciler, akabinde gelen ambulansa hastanın nasıl taşındığı da gördü.
Seminere katılan Bursa İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Ramazan Işık, yaptığı açıklamada, 112 Acil Servis olarak kendilerine günde ortalama 15 bin telefon geldiğini, ancak bunlardan sadece 450-500'ünün aramanın gerçek çıktığını belirtti. Ramazan Işık, bu durumda kendilerine gelen her 30 aramadan ancak birinin doğru çıktığına işaret etti.
Seminerden çok memnun kalan Nilüfer Bademli İlkokulu öğretmen ve öğrencileri, yetkililere çok teşekkür etti. Yetkililere çiçekler veren öğrenciler hatıra fotoğrafları çektirerek uğurladı.