Evlenenler mi çok boşananlar mı?

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2012 yılı ikinci döneminde (Nisan-Mayıs-Haziran) evlenen çiftlerin sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarak 173 bin 462'ye yükseldi. Aynı dönemde, boşanan çiftlerin sayısı ise yüzde 2,3 azalarak 33 bin 197'ye geriledi.

TÜİK, 2012 yılı İkinci Dönem Evlenme ve Boşanma İstatistikleri'ni açıkladı.
Buna göre, bu yılın ikinci döneminde evlenen çiftlerin sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarak, 173 bin 462'ye yükseldi.
TÜİK verilerine göre, ortalama ilk evlenme yaşı erkekler için 26,8, kadınlar için 23,7 oldu. Erkek ile kadın arasındaki ortalama ilk evlenme yaş farkı 3,1 olarak belirlendi.
Bölgesel düzeyde en yüksek ortalama ilk evlenme yaşı erkeklerde 27,6, kadınlarda 24,8 ile İstanbul Bölgesi'nde görüldü. En düşük ortalama ilk evlenme yaşı ise erkeklerde 25,8, kadınlarda 22,3 ile Orta Anadolu Bölgesi'nde oldu.
Bu yılın ikinci döneminde boşanan çiftlerin sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3 azalarak 33 bin 197'ye düştü.
2012 yılı ikinci döneminde boşanma sayısında en fazla artış yüzde 20,2 ile Ortadoğu Anadolu Bölgesi'nde oldu. Bu dönemde boşanma sayısında en fazla azalma yüzde 5,8 ile Batı Karadeniz Bölgesi'nde gerçekleşti.
Söz konusu dönemdeki boşanmaların yüzde 40,2'si evliliğin ilk 5 yılı içinde, yüzde 23,8'si ise 16 yıl ve daha fazla süre evli olan çiftlerde gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.