'Çığlık'ın gizemli sahibi belli oldu

Edvard Munch’un başyapıtı 'Çığlık'ı rekor fiyata satın alan gizemli müşterinin kimliği belli oldu.

Wall Street Journal, Mayıs ayında Edvard Munch'un başyapıtı olan 'Çığlık'ı 120 milyon dolara satın alarak rekor kıran gizemli müşterinin Amerikalı milyarder Leon Black olduğunu açıkladı. Sotheby's'de gerçekleşen mezat, bir açık artırmada en pahalı sanat yapıtının satılışına tanık olmuştu.
New York'ta yaşayan iş adamı Leon Black, hevesli bir sanat koleksyoncusu olarak tanınıyor. Black'in satın aldığı başyapıtı herhangi bir müzeye bağışlayıp bağışlamayacağı henüz netlik kazanmadı.
Sotheby's sözcüsü, haber konusunda yorum yapmaktan kaçınırken, Leon Black'in kişisel sözcüsü de sessizliğini korumayı tercih etti.
Apollo Global Management'in baş ortağı olan Black, Forbes'un milyarderler listesinde 330. Sırada yer alıyor. Ünlü işadamı ayrıca New York Metropolitan Sanat Müzesi ve Modern Sanat Müzesi'nin yönetim kurulunda da görev yapmakta.
2 Mayıs tarihinde gerçekleşen satış bir Sotheby yöneticisi tarafından idare edilmişti. Yedi kişiyle başlayan açık artırma süreci peşpeşe artırımların birbirini takip ettiği heyecanlı bir havada geçmişti.
Munch'ün 1895'te resmettiği başyapıtı "Çığlık," arka planı renklerle süslenmiş, ellerini kafasını bastıran, kel bir insanı tasvir etmekte ve dünyanın en çok tanınan resimlerindendir. Bu yapıtın üç uyarlaması, hatta zamanında çalınıp geri getirilen iki örnek de dahil olmak üzre, Norveç'teki müzelerde bulunmaktadır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.