Bu Kaurismäki'ler kaçmaz!

Fin sinemasının en güçlü yönetmenlerinden Aki Kaurismäki’nin oyuncu Kati Outinen ile birlikte çalıştığı dokuz filmi İstanbul Modern'de.

İstanbul Modern Sinema, 3-18 Aralık tarihleri arasında "Aki ve Kati" başlıklı programla Aki Kaurismäki'nin oyuncu Kati Outinen ile birlikte çalıştığı dokuz filmini gösteriyor. Ünlü yönetmen ve oyuncunun birlikteliği, 1986 yapımı Cennetteki Gölgeler'le başlayıp, 2003 Oscarı'na aday olan, Cannes'da Jüri Özel Ödülü'nü kazanan ve Kati Outinen'e "En İyi Kadın Oyuncu" ödülü getiren Geçmişi Olmayan Adam'la sürüyor ve yine bu yıl Cannes'da "Sinema Eleştirmenleri Birliği Ödülü"nü kazanan ve Finlandiya'nın 2012 Oscar adayı olan Umut Limanı'na kadar geliyor.
Kati Outinen, 3 Aralık Cumartesi günü programın açılışına katılarak, Umut Limanı filminin saat 15.00'teki gösteriminde İstanbul Modern Sinema'da izleyiciyle buluşacak. Bir Shakespeare uyarlamasından proletarya portrelerine uzanan film seçkisi, Kaurismäki sinemasının derinlerine iniyor; Amerikan kara filmine, Fransız Yeni Dalgası'na duyduğu sevgiyi gözler önüne sererken, nihilist duruşunu, "ucuz kafetaryaların melankolisi"ni, masalsı tonlarını, kaybeden ve olgunlaşmamış kahramanlarını yakından gösteriyor.
Aki Kaurismäki'nin proletarya üçlemesinin ilk filmi Cennetteki Gölgeler Helsinki'nin işçi sınıfı mahallesinde geçen bir aşk öyküsü. Shakespeare'in Hamlet'i, Hamlet İş Dünyasında filminde Helsinki'nin sanayi bölgesine taşınıyor. Proletarya üçlemesinin son filmi Kibritçi Kız, Kaurismäki'nin komediyle sosyal sömürü ve adaletsizliği yansıttığı en çarpıcı filmlerinden biri.
Yönetmenin Finlandiya üçlemesinin ilk filmi Sürüklenen Bulutlar, kapitalizmin hızlı çarklarına takılan evli bir çiftin hüzünlü öyküsünü anlatıyor. Üçlemenin ikinci filmi Geçmişi Olmayan Adam Kaurismäki'nin şiirsel harikalar dünyasında gezinerek, hem dokunaklı hem de mizahi biçimde hiç yaşanmamış ve hiç yaşanmayacak olan bir döneme dair bir kesit sunuyor. Üçlemenin son filmi Alacakaranlıkta Işıklar, 1950'lerin kara filmine gönderme yapıyor.

Toplumun kıyısında yaşayan kahramanlarına kendine özgü bir mizah anlayışıyla yaklaşırken, trajik ile absürt arasında şaşırtıcı bir denge kuran yönetmen, filminin Finlandiya'nın Oscar adayı olmasını boykot etmişti. Edebiyattaki novellanın sinemasal karşılığı olan eğlenceli yol filmi Eşarbına İyi Bak, Tatiana!'da Kaurismäki, Fin kültürünü taşlarken psikolojik mekan yaratma konusundaki ustalığını ve siyah beyaz sinemaya olan sevgisini gözler önüne seriyor.
Kaurismäki, Fin yazar Juhani Aho'nun 1911 tarihli romanından uyarladığı Juha'da, Finlandiya'nın zengin kentleri ile fakir kırsal bölgeleri arasındaki sınırda yaşayan insanları hassas bir gözle izleyerek, yeni bir sessiz film türü ortaya koyuyor. Bu kez ara başlıklar, melodramatik ifadeler ve büyüleyici bir soundtrack eşliğinde, masumiyetin çürüdüğünü anlatıyor. Kaurismäki'nin liman kentlerinde yaşam üzerine yapacağı üçlemenin ilk bölümü olan Umut Limanı ise Cannes'da "Sinema Eleştirmenleri Birliği Ödülü"nü kazandı ve Finlandiya'nın 2012 Oscar adayı seçildi. Programda ayrıca "Kuzeyin Kovboyları" başlığı altında Aki Kaurismäki'nin sekiz kısa filmi de gösterime sunulacak. Film gösterimleri müze ziyaretçilerine ücretsizdir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.