Japonlar eş ve aşktan umudu kesiyor

Japonya'da yapılan bir araştırmaya göre, gençler arasında eşi ya da bir ilişkisi olmayanların oranı giderek artıyor.

Cinsellik ve evlilik eğilimlerinin ele alındığı araştırmaya göre, 18–34 yaşları arasındaki bekâr erkeklerin yüzde 61'inin bir ilişkisi yok.
Bekâr kadınlar arasında ise bu oran yüzde 50. Bu oranlar, benzer bir araştırmanın yapıldığı 2005 yılına göre yükselişe işaret ediyor. Pek çok Japon, birlikte olabilecekleri birini zaten aramadıklarını söylüyor. Eş veya partner bulmaktan umudu kesenler, bekar erkeklerin dörtte birini oluşturuyor.
Kadınlar arasında bu oran yüzde 23. Bunun için en sık dile getirilen gerekçelerden birisi parasızlık. Pek çok Japon, 25 yaşına dek bir erkek arkadaş ya da kız arkadaşları yoksa, bu yaştan sonra birini bulmanın imkansız olduğunu düşünüyor.
Japonya'da evlenenlerin sayısı 1970'li yıllardan bu yana sürekli geriliyor. Dünyanın doğum oranı en düşük olan ülkelerinden biri olan ülkede, nüfusun önümüzdeki 40 yılda ciddi oranda azalacağı tahmin ediliyor. Hükümet bu soruna çözüm geliştirebilmek için beş yılda bir, evlilik ve cinselliğe bakış hakkında ayrıntılı anketler düzenliyor.

BEKARLIK SULTANLIKTIR
Japonya'da geleneksel toplum değerleri hala pek çok yönden etkisini hissettiriyor. Ankete katılan kadınların çoğu, bekârlığın, kendilerine, evliliğe göre daha uygun olacağını düşünüyor. Ankette ayrıca, 35–39 yaş grubundaki kadın ve erkeklerin dörtte birinden fazlasının şimdiye dek hiç cinsel ilişki deneyimi olmadığı ortaya çıktı. (BBC TÜRKÇE)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.