45 dakikada aşık edebilirsiniz

Yapılan ilginç bir araştırma, duygusal sorularla karşımızdaki kişiyi aşık edebileceğimizi ortaya koyuyor.

ABD'de basılan Wired dergisinin editörlerinden David Rowan, 1997'de yapılan ilginç bir araştırmayı günümüze uyarladı.
1997 yılında, New York kentindeki Stony Brook Üniversitesi'nden Prof. Arthur Aron, birbirlerini o güne kadar hiç tanımayan insanları yakın arkadaşlara dönüştürmek hatta duygusal bir ilişki yaşamalarını sağlamak için 36 soru hazırladı.
Denekler, bu soruları 45 dakika içinde birbirlerine sordu. Kişilerin 45 dakika geçmesine rağmen halen sohbet ettikleri hatta birbirlerine telefonlarını verip daha sonra da görüşmeye devam ettikleri görüldü.
Aron, bu deneyin yapıldığı gruptan bir çiftin evlendiğini ve halen birlikte olduğunu söyledi.
"SEVGİLİMDEN BİLE İYİ TANIYOR"
Aron'ın deneyini, Atina'da düzenlenen bir konferansta 18 kişilik bir grup üzerinde gerçekleştiren Rowan, benzer sonuçlar aldı.
Gruptaki kişilerden bazıları tanıştıkları yabancılarla ilgili, "Erkek arkadaşım bile beni bu kadar iyi tanımıyor. 45 dakika önce benim için bir yabancıydı ama şimdi en yakın arkadaşım gibi" yorumunu yaptı.
İŞTE SORULARIN BİR KISMI:
- Herkesi davet etme şansın olsa akşam yemeğine kimi çağırırdın?
- Meşhur olmak ister miydin?
- Birine telefon açmadan önce ne diyeceğini düşünür müsün?
- Mükemmel gün nasıl olmalı?
- En son ne zaman şarkı söyledin?
- Nasıl ölmek istersin?
- Hayatta en çok şükrettiğin şey ne?
- 4 dakikada hayatını nasıl anlatırsın?
- En güzel hatıran nedir?
- En kötü anın nedir?
- Senin için arkadaşlık ne demektir?
- Senin için aşk ne demektir?
- Bir yıl içinde öleceğini bilsen hayatınla ilgili neyi değiştirmek isterdin?
- Annenle ilişkin nasıl?
- Uzun süredir hayalini kurduğun birşey var mı?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.