60 bini çocuk 2 milyon kişi 'imdat' dedi!

Sağlık Bakanlığı'nın 'ALO 171' sigarayı bırakma hattını 1 yılda 60 bini 15 yaşın altında 2 milyon kişi aradı. Çocuklar için özel psikiyatristler görevlendiriliyor

Dumansız Hava Sahası" kampanyası başlatan Türkiye, 1 yılda 2 milyon sigarı tiryakisine ulaştı. Sağlık Bakanlığı'nın 'Alo 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı'nı günde ortalama 14 bin kişi arayarak sigarayı bırakmak için yardım isterken, arayanların 60 bininin 15 yaş altı çocuk tiryakiler olması korkunç bir gerçeği gözler önüne serdi.
14 milyon bağımlı
Türkiye'de halen sigara içen 14 milyon kişinin yaklaşık üçte birinin çocuklar olduğuna dikkat çeken Sağlık Bakanlığı yetkilileri yardım isteyen bağımlı çocuklar için psikiyatristler görevlendirildiğini söyledi. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Seracettin Çom, 27 Ekim 2010'da faaliyete geçen Alo 171'in 24 saat canlı operatör desteği veren dünyada sayılı sigara bırakma hatları arasında yer aldığını belirtti. Hizmetin faaliyete girmesiyle birlikte başvuru sayısının beklenin üzerinde olduğunu söyleyen Çom ilk aylarda günlük ortalama 6 bin 500 kişin ALO 171'i aradığını söyledi.
ZAM TALEBİ KATLADI
Sigaraya yapılan son zamlardan sonra hattı arayanların sayısının 14 bine çıktığını söyleyen Çom, "Çağrıların operatör tarafından ortalama karşılanma süresi 20 saniye. Çağrıların en yoğun olduğu saatler 10.00- 22.00 saatleri arası" dedi. Medyada yer alan reklam filmleri ve haberlerin olduğu günlerde çağrı sayısının da değiştiğini kaydeden Çom, "Çağrıların ortalama yüzde 65'i erkek, yüzde 35'i kadınlardan geliyor. Bu durum Türkiye'de sigara kullanımı ile de bağlantılı. Zira 11 milyon erkek sigara kullanırken, 3 milyon kadar kadın sigara tiryakisi. Ayrıca çağrı merkezimizi arayanların yüzde 3'ü 15 yaş altı, yüzde 16'sı 15-24 yaş, yüzde 53'ü 25-44 yaş, yüzde 22'si 45-60 yaş ve yüzde 6'sı da 60 yaş üzeri kişilerden oluşuyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.