Beyazperdede 3D çılgınlığı

Türkiye sinema seyircisinin, dünyada da tüm zamanların en çok izlenen filmi olan "Avatar" ile başlayan 3 boyutlu sinemaya ilgisi her geçen gün artıyor.

Bu yıl sinemaya giden 24 milyon 902 bin 416 kişiden yüzde 23'ünün tercihi, 3 boyutlu filmler oldu.
AA muhabirinin Box Office Türkiye istatistiklerinden derlediği bilgiye göre, son yıllarda beyaz perdeyi iki boyutlu olmaktan çıkaran ve görüntüye derinlik katan 3 boyutlu filmler, sinemaseverlerden de tam not aldı.
Türkiye'deki sinemalarda, 2000'li yıllardan itibaren vizyona girmeye başlayan 3 boyutlu filmlere olan merak, 18 Aralık 2009'da izleyici ile buluşan "Yaratıklar", "Titanic" ve "Terminator" filmlerinin efsanevi yönetmeni James Cameron'un bilim kurgu şaheseri "Avatar" filmi ile doruğa çıktı.
Dünyada da gişe ve hasılat rekorları kıran "Avatar"ı Türkiye'de vizyonda kaldığı 47 haftada 2 milyon 482 bin 516 kişi izlerken, film 26 milyon 634 bin 620 lira hasılat elde etti.
Türkiye'de bu yıl 3 boyutlu 20 yabancı film vizyona girdi. Sinemaya giden toplam 24 milyon 902 bin 416 kişiden yüzde 23'ünün tercihi de bu filmler oldu. Bu yıl sinemaya giden 5 milyon 733 bin 287 kişi, 3 boyutlu filmleri izledi.
"ŞİRİNLER" EN ÇOK İZLENEN FİLM OLDU
Yönetmen Raja Gosnell imzası taşıyan ve efsanevi minik mavi karakterler "Şirinler"i ilk kez köylerinden çıkararak, 3 boyutlu olarak beyaz perdeye taşıyan film, 5 Ağustos'ta vizyona girdi.
Kötü büyücü Gargamel'in köylerinden kovaladığı Şirinler'in, büyülü bir geçitten New York Central Park'a gelişlerini ve buradaki maceralarını anlatan film, son iki haftanın en çok izlenen filmi oldu. Filmi 656 bin 809 kişi izledi.
"Şirinler" sadece 2 haftalık seyirci rakamı ile yılın en çok izlenen 10'uncu yabancı filmler içinde de yılın en çok izlenen 4'üncü filmi oldu.
DEVAM FİLMLERİ 3 BOYUTLU ÇEKİLİYOR
Hollywood yapımcıları da son yıllarda sinema seyircisinin ilgisine paralel olarak özellikle aksiyon, bilim kurgu, fantastik ve çizgi türündeki filmleri 3 boyutlu çekmeye başladı.
"Karayip Korsanları", "Harry Potter", "Transformers" ve "Arabalar" gibi filmlerin devam filmleri de günümüz teknolojisine ve izleyici talebine uygun olarak 3 boyutlu çekildi.
Sinema seyircisi de artık filmin 3 boyutlu olup olmadığına bakıyor ve tercihini 3 boyutlu olandan yana kullanıyor.
"TEN TEN" DE 3 BOYUTLU
Türkiye'de 26 Ağustos'ta "Yeşil Fener", 2 Eylül'de "İlk Yenilmez: Kaptan Amerika", 9 Eylül'de "Son Durak 5", 16 Eylül'de "Çılgın Çocuklar", 30 Eylül'de "Aslan Kral" ve "Kurbağa Surat", 14 Ekim'de "Üç Silahşörler", "Conan The Barbarian", 21 Ekim'de "Paranormal Activity 3" ve "Felaket Henry", 4 Kasım'da "Ten Ten", 11 Kasım'da "Ölümsüzler", 23 Kasım'da "The Invention of Hugo Cabret", 25 Kasım'da "Piranha 3D: The Sequel", 2 Aralık'ta "Arthur Christmas", 16 Aralık'ta "Alvin ve Sincaplar: Eğlence Adası", 30 Aralık'ta "The Nutcracker in 3D" filmleri vizyona girecek.
Yönetmen James Cameron da "Avatar"ın devam filmi üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Yine 3 boyutlu çekilecek "Avatar-2"nin 2014 yılında vizyona girmesi bekleniyor.
2011 yılında vizyona giren 3 boyutlu filmler, izlenme ve hasılat rakamları şöyle:
1- Karayip Korsanları: Gizemli Denizlerde 1.162.802 13.094.933
2- Harry Potter Ölüm Yadigarları:2 756.540 7.645.828
3- Şirinler 656.809 7.033.992
4- Transformers: Ayın Karanlık Yüzü 622.247 6.701.533
5- Ayı Yogi 405.176 3.983.688
6- Rio 352.016 3.373.972
7- Kung-Fu Panda 330.270 3.650.295
8- Thor 319.460 3.640.745
9- Tron Efsanesi 243.539 2.981.369
10- Sanctum 221.196 2.674.924
11- İntikam Yolu 127.317 1.419.139
12- Megazeka 124.473 1.386.825
13- Sevimli Hayvanlar 119.691 1.316.935
14- Kutsal Savaşçı 94.485 889.611
15- Yeşil Yaban Arısı 51.135 572.572
16- Sevimli Cüceler Cino ve Jülyet 50.664 426.299
17- Kırmızı Başlıklı Kız: Kötülere Karşı 48.050 472.030
18- Sokak Dansı 26.292 327.940
19- Saklı Ruh 21.125 227.782
20- Arabalar-2 (Bu hafta vizyona girdi)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.