Bu da ABD'nin ucube tartışması

Chicago'daki dokuz metrelik Marilyn Monroe heykeli, hem halkı hem de sanat eleştirmenlerini ikiye böldü.

Bir 'ucube' tartışması da Chicago'da patlak verdi. Chicago'daki dokuz metrelik Marilyn Monroe heykeli, hem halkı hem de sanat eleştirmenlerini ikiye böldü. Monroe'nun ' Yaz Bekârı' (The Seven Year Itch) filminde, beyaz elbisesinin metro havalandırmasından gelen esintiyle uçuştuğu meşhur pozunu ölümsüzleştiren heykelin açılışı, Temmuz ayı başında yapılmıştı.
The Guardian'ın haberine göre, Seward Johnson imzalı 'Ebediyen Marilyn' (Forever Marilyn) isimli heykel, yoldan geçenleri 'kötü şeyler'e teşvik etmekle suçlanıyor ve 'cinsiyetçi'den 'ucube'ye kadar hakkında söylenmeyen kalmıyor.
Eleştirmenler heykeli çeşitli yakıştırmalarla yaftalarken, turistler de fotoğraf çektirmek için birbiriyle yarışıyor. Heykeli 'ucube'ye benzetenlerden Chicago Sun-Times gazetesi köşe yazarı Richard Roeper ise bu fotoğraf fenomeninden şikâyetçi. "Heykelin kendisinden daha kötü olan, insanları fotoğraf çektirmeye teşvik etmesi" diyen Roeper, "Kadınlar ve erkekler, Marilyn'in bacağını yalıyor, eteğine bön bön bakıyor, dev külotunu göstererek gülüşüyor" diye konuşuyor.
Chicago Arts Blog'dan Abraham Ritchie de heykel için "Beşinci sınıf bir heykeltıraştan tüyler ürpertici bir kalitesizlik örneği" tanımlamasını yapıyor.
Birçok eleştiriye maruz kalan heykel ise Chicago'da yalnızca ziyaretçi ve gelecek yıl bulunduğu yerden kaldırılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.