Çocuk yoksa para var!

Hindistan'da bir eyalette çocuk sahibi olmayı erteleyenlere ikramiye veriliyor.

Batı'da birçok ülkede nüfus artışı sağlamak için çok çocuk yapanlara "teşvik primi" verilirken, Hindistan'ın Maharaşta eyaletinde tam tersi uygulamayla çocuk yapmayı erteleyen çiftlere para veriliyor.
Hem nüfus artışını yavaşlatmak hem de kadın sağlığını korumak için getirilen uygulamada, çiftler nikahı kıydıktan sonra sözleşme imzalıyor. Bunu müteakip iki yıl içinde çiftler, her üç ayda bir düzenlenen zorunlu danışma ve eğitim programlarına katılıyor.
Derslerde aile planlaması anlatılıyor, bedava prezervatif, doğum kontrol hapı dağıtılıyor, kürtaj gerekirse bu konuda da yardım ediliyor.
Çiftler iki yıl boyunca çocuk yapmazsa, 5 bin rupi (165 lira) alıyor, bir yıl daha çocuksuz kalmayı başarabilirlerse 2 bin 500 rupi daha alıyorlar.
2001'de 1,02 milyar olan Hindistan'ın nüfusunun 2011'de 1,21 milyara çıktığı belirtiliyor. Hindistan nüfusunun 2030'da, dünyanın en kalabalık nüfusuna sahip Çin'i (1,34 milyar) geçmesi bekleniyor.
Hindistan'da 2008 rakamlarına göre her 100 bin canlı doğumda 254 kadın gebelikle ilgili komplikasyonlar yüzünden hayatını kaybediyor.
Söz konusu teşvik programının başladığı 2007'den beri 4 bin 300 çiftin başvurduğu, bunlardan bin 200'ünün programı tamamladığı belirtildi. (AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.