Türkiye'de e-kitap kullanımı yüzde 6,8

Türkiye'de kitap okuma oranı artarken, e-kitap uygulaması da ilgi gördü. Yapılan araştırmada Türkiye’nin e-kitap uygulaması kullanımında yüzde 6,8 oranla yükseliş gösterdiği belirtildi.

Son yıllarda popüler hale gelen e-kitap uygulamasının ülkelerde kullanılma oranı belli oldu.

Medya takip kurumu Ajans Press'in, Statista verilerinden elde ettiği bilgilere göre e-kitap kullanıcılarının oranları belli oldu. Böylelikle Türkiye'deki oranın yüzde 6,8 olduğu kaydedilirken, bu oran ile yüzde 12,7 olan dünya ortalamasının altında olduğu kaydedildi. E-kitap kullanımında ilk sıraya yerleşen ülke ise yüzde 24,5 ile Çin olarak saptandı. Çin'den sonra yüzde 22,7 ile ABD gelirken, yüzde 20 oranla İngiltere üçüncü sıraya yerleşti. Japonya'da ise bu oran yüzde 17,3 olurken, Almanya'da yüzde 10,4 olarak belirlendi. Almanya'nın da Türkiye gibi e-kitap kullanımında dünya ortalamasının altında olduğu gözlendi.

TÜRKİYE'DE DİJİTAL KÜTÜPHANELER ARTTI

Ajans Press, kitaplarla ile alakalı medyaya yansıyan haber adetlerini inceledi. Medya araştırmasına göre 2020 yılının başından bugüne yazılı basına kitaplarla alakalı 123 bin 968 haber yansıdığı kaydedildi. Aynı zaman diliminde sadece e-kitap ile çıkan haber adedi ise bin 447 oldu. Haber içerikleri incelendiğinde ise birçok kurumun e-kitaplara yönelik yaptığı yatırımlar ön planda olurken, Türkiye'deki dijital kütüphanelerin oldukça arttığı gözlendi.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.