YouTube'dan abone sayılarıyla ilgili karar

YouTube üzerinde yer alan kanalların gerçek zamanlı abone sayılarını artık yuvarlak sayılarla ifade edeceği duyuruldu. YouTube’un abone sayılarını yuvarlayan yeni uygulaması Ağustos ayında devreye girecek.

Dünyanın en büyük video paylaşım sitesi YouTube üzerinde yer alan kanalların gerçek zamanlı abone sayılarını artık yuvarlak sayılarla ifade edeceğini bildirdi.
The Verge'ün haberine göre, şirket örneğin bir hesabın 10.500.000 abonesi varsa bunu 10.000.000 olarak gösterecek.

Uygulama YouTube'dan aldığı verilerle kanalların ne kadar abone kazandığını ya da kaybettiğini gösteren Social Blade gibi web sitelerini işlevsiz kılabilir.

YouTube ürün geliştirme takımı blog sayfasında yayınladığı bir makalede uygulamayı 'Her yerde daha fazla tutarlılık sağlamak' için gündeme aldıklarını bildirdi. Bazı kanallar abone sayılarını bu şekilde gösterme imkanına zaten sahip ancak ürün geliştirme takımı bunu daha yaygın ve tek-tip bir uygulama haline getirmek istiyor.

YOUTUBE'UN YENİ UYGULAMASI
YouTube'un yeni uygulaması, sitenin en çok içerik üreten kanallarına sahip olan Felix "PewDiePie" Kjellberg, James Charles, Tati Westbrook, Jeffree Star ve Turner "Tfue" Tenney gibi bazı isimlerin izleyiciler tarafından abone sayıları artış ya da azalışı üzerinden yoğun şekilde baskı altına alınmalarının ardından geldi.

Bu arada başka sosyal medya platformları da benzer uygulamalar üzerinde çalışıyor. Instagram bir fotoğrafın ne kadar beğeni (like) aldığını göstermeme seçeneğini sisteme eklemeyi değerlendiriyor. Twitter ise retweet ve like gibi kullanıcıların angaje olmalarını sağlayan bazı özelliklerin daha az kullanılmasını sağlayacak uygulamalar hakkında deneyler yapıyor.

YouTube'un abone sayılarını yuvarlayan yeni uygulaması Ağustos ayında devreye girecek.
DHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.