Google Plus bugün resmen kapatıldı

Google, aylar önce duyurduğu gibi 3 Nisan yani bugün Google Plus platformunu kapattı. Profil hesabına girmeye çalışan kullanıcıların karşısına uyarı mesajı çıkarken, mesajda 'Google Plus markalar ve son kullanıcılar için artık aktif değil' notu düşüldü.

Uzun süre beta süresince test edilen ve 2011 yılında yayın hayatına başlayan Google Plus, ilk yıllarında sıklıkla Facebook gibi sosyal medya platformlarına rakip olarak gösterildi ancak Facebook, Twitter, Instagram veya Pinterest gibi önemli bir 'oyuncu' olmayı başaramadı.
Son aylarında güvenlik açıkları nedeniyle kullanıcılarını mağdur etme riski ortaya çıkan Google Plus'la daha fazla yola devam etmek istemeyen şirket ise ilk olarak Ağustos 2019 tarihinde Google Plus'ın kapatılacağını açıklamıştı. Ancak Google Plus'ta ortaya çıkan bazı güvenlik risklerinin kontrol altına alınamayacağından endişe eden şirket, bu tarihi öne çekerek 2 Nisan 2019 tarihinde Google Plus'ın fişini çekeceğini duyurdu.
Google, daha önce kullanıcılarını uyardığı gibi Google Plus hesaplarına ait verileri de silmeye başladı. Ancak tüm kullanıcıların verileri aynı anda silinmediğinden dolayı bir süre daha kullanıcıların bir kısmı verilerine kısa bir süreliğine de olsa ulaşmayı sürdürecek.
Google Plus her ne kadar Google'ın başarısız bir projesi gibi görünse de, aslında Google Photos ve Google Hangouts gibi bugün popüler olan uygulamaların ortaya çıkmasında önemli katkıları oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.