Zengin çocukları YouTube, yoksullar Facebook kullanıyor

ABD’de yapılan bir araştırma, ergenler arasında YouTube kullanımının arttığını, Facebook’unsa gerilediğini ortaya koydu. Ancak zengin ve yoksul gençler için sonuçlar farklı.

ABD'de gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine yapılan bir araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. Pew Araştırma Merkezi'nin ergenler arasında yürüttüğü çalışmada, YouTubekullanımının arttığı, Facebook'un ise geri planda kalmaya başladığı görüldü.

YILLIK GELİR YÜKSELDİKÇE FACEBOOK KULLANIM ORANI AZALIYOR!

Ankete göre ergenler tarafından YouTube yüzde 85, Instagram yüzde 72, Snapchat yüzde 69, Facebook yüzde 51, Twitter yüzde 32 oranında kullanılıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 35'i en çok Snapchat'i, yüzde 32'si ise en çok YouTube'u kullandığını belirtti. Facebook'un ergenler arasındaki kullanım oranının, Pew'in 2015'teki araştırmasında yüzde 71'ken, 2018'de 20 puan gerilemesi dikkat çekti.

Anketten çıkan bir başka çarpıcı sonuç ise gençlerin ailelerinin maddi durumlarıyla kullandıkları sosyal medya platformu arasındaki ilişki. Ailesinin yıllık geliri 30 bin doların altında olan gençler arasında Facebook'un kullanım oranı yüzde 70. 30 bin dolar ile 75 bin arasında yıllık geliri olan ailelerin çocukları ise yüzde 56 oranında Facebook kullanıyor. Yıllık geliri 75 bin doların üzerinde olanlar içinse bu oran yüzde 36'ya kadar düşüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.