SpaceX ilk kez uzaya "kullanılmış roket" fırlattı

Uzay uçuşları bakımından kritik bir uygulamaya imza atan firma, Nisan 2016'da kullanılan bir Falcon 9 roketiyle "SES-10" haberleşme uydusunu yörüngesine gönderdi

SpaceX firması, daha önce kullanılmış bir roketle uzaya haberleşme uydusu fırlattı.

Şimdiye kadar fırlattığı hiçbir roketi ikinci kez kullanmayan ve 2011 yılından itibaren bu konuda çalışmalar yapan SpaceX, kritik bir uzay uçuşuna imza attı.

Firma, "SES-10" haberleşme uydusunu taşıyan ve daha önce kullanılan Falcon 9 roketlerinden birini, ABD Uzay ve Havacılık Dairesinin (NASA) Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'nden yerel saatle 18.27'de yörüngesine gönderdi.

UÇUŞ MALİYETİ YARI YARIYA AZALDI

SpaceX CEO'su Elon Musk, fırlatmayla ilgili internet sayfasında yaptığı canlı bağlantıda, roketin en pahalı bölümünde maliyetin düşürülmesinin uzay uçuşları bakımından bir devrim olduğunu bildirdi.

Falcon 9 roketinin 62 milyon dolara mal olduğu ve bir defadan fazla kullanıldığında her uçuşun maliyetinin yarıya yakın düşürüleceği belirtildi. Buna karşın yeniden kullanılan roketin tam olarak maliyeti açıklanmadı.

Firmanın yeniden kullandığı roket daha önce Nisan 2016'da Uluslararası Uzay İstasyonu'na malzeme götürmüştü.

Bu arada, SpaceX firmasından geçen ay yapılan açıklamada, 2018 yılında iki kişiye turist olarak Ay'ın etrafında tur attırılacağı ve bu hizmetin parasının tahsil edildiğini duyurulmuştu.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.