MLC ve TLC Tabanlı SSD'lere zam kapıda

SSD'lere geleceği söyleyen fiyat artışı, büyük bir SSD'nin hayalini kuran kullanıcıları üzebilir.

Dizüstü bilgisayarlarda SSD kullanım oranı geçtiğimiz sene pastadaki payını arttırırken, bu yıl da bu artış sürecek. Geçtiğimiz sene global çapta SSD kullanan dizüstü bilgisayarların oranı yüzde 35 seviyesindeyken, bu oranın 2017 yılında yüzde 45'lere dayanması bekleniyor. Ancak analistlerin yaptığı araştırmaya göre üreticilere tedarik edilen SSD'lere zam geleceği haberi, geniş kapasiteli SSD kullanımını olumsuz etkileyebilir.

Analist şirket TrendForce'a göre, MLC tabanlı SSD'ler geçtiğimiz çeyreğe göre yüzde 12 ila yüzde 16 arasında fiyat arttıracak. Buna TLC tabanlı SSD'ler de dahil. Ancak onlarda artış biraz daha ılımlı olmasına karşın, yine yüzde 10 ila yüzde 16 arasında görülecek.

Bunun gerçekleşmesi durumunda kuşkusuz dizüstü bilgisayar üreticileri de depolama kısıtlamasına gidebilir. Daha geniş kapasiteli SSD'lere yer verilmesi yerine, bu yıl da 128 GB ve 256 GB SSD'li dizüstü bilgisayarlar görebiliriz.

DRAMeXchange'in araştırma direktörü Sean Yang, geçtiğimiz yıl içinde de son çeyrekte fiyatların artacağını öngörmüş ve bu gerçekleşmişti. Görünüşe göre bu sene de SSD konusunda sıkıntılı geçecek. Öte yandan bu artış dolaylı yoldan harici olarak satın alınmak üzere son kullanıcılara pazarlanan SSD'lerin fiyatlarını da etkileyebilir.(CHIP)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.