Verizon, Yahoo'yu 350 milyon dolar ucuza satın alacak

ABD'li iletişim devi Verizon'un internet hizmetleri şirketi Yahoo'yu 350 milyon dolar ucuza satın alacağı duyuruldu.

Şirketlerden yapılan ortak açıklamada, geçen yılın temmuz ayında 4,83 milyar dolarlık olan satın alma teklifinin her iki firma tarafından yeniden görüşüldüğü ve yeni miktarın karşılıklı olarak 4,48 milyar dolar olarak belirlendiği bildirildi.

Açıklamada, Yahoo'nun 2013 yılında 1 milyar, 2014'te de 500 milyon kullanıcısının hesap bilgilerinin bilgisayar korsanlarınca ele geçirilmesinden doğabilecek "bazı hukuki sorunların" her iki şirket tarafından paylaşılacağı belirtildi.

Ayrıca, açıklamada, satın alma işlemlerinin bu yılın ikinci çeyreğinde sonlanmasının beklendiği bilgisine yer verildi.

Açıklamanın ardından Verizon ve Yahoo'nun New York borsasında işlem gören hisseleri yüzde 0,5'er oranında değer kazandı.

Yahoo'nun satılması, şirketin sahip olduğu nakitle Çinli e-ticaret devi Alibaba Group ve Yahoo Japonya'daki hisseleri ve çekirdek olmayan patentlerini kapsamıyor. Anlaşmanın tamamlanmasının ardından Yahoo'nun yeni isminin Altaba Inc. olması bekleniyor.

Uzmanlar, satın almanın tamamlanmasının ardından, Yahoo'nun 600 milyonu mobil olmak üzere dünya genelindeki 1 milyardan fazla kullanıcısının Verizon'a geçeceğine dikkati çekerek, internet hizmetleri piyasasında Verizon'ın payının artacağını belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.