Snapchat ve Facebook arasındaki soğuk savaş bitmiyor

Facebook sosyal medyada, mobil reklamcılık ve habercilik konularının en baskın oyuncularından biri. Ancak son zamanlarda özellikle gençler arasında hızla yayılan Snapchat, Facebook’un karşısındaki en güçlü rakiplerden biri olarak duruyor.

Kullanıcılarının yüzde 86'sı 13-34 yaşları arasında olan Snapchat günlük 100 milyondan fazla kullanıcısıyla neden güçlü bir rakip olduğunu kanıtlıyor. Fast Company'den Mark Wilson iki sosyal medya arasında yaşanan pasif-agresif rekabeti Soğuk Savaş'a benzetiyor. Çünkü iki şirketin liderleri de doğrudan halka bir açıklama yapmıyor. Bunun yerine ürünlerinin güncellemeleriyle konuşmayı tercih ediyorlar. Mesela Snapchat medya şirketlerini Discover kanallarıyla tavlarken Facebook Instant Articles'ı kullanıyor.

Snapchat'te kullanıcıların günlük video ya da fotoğraf ekleme oranı yüzde 60 iken 400 milyon kullanıcısı olan Facebook şirketi Instagram'da bu oran yüzde 20. Yani Snapchat'e katılım oranı Instagram'dan 3 kat daha fazla.

Snapchat her ne kadar sosyal medyada fenomene dönüşse de Facebook'un finansal açıdan var olan liderliğini şu an için yakalaması mümkün gözükmüyor. 2016 yılında 350 milyon dolarlık hasılat elde eden Snapchat, sadece Instagram'ın elde ettiği 2-3 milyar dolarlık hasılata yakın bile sayılmıyor. Facebook'un 2016 sonunda beklediği kazanç ise 26 milyar dolar.

Tüm bunların yanında Snapchat'in daha çok yeni bir şirket olduğunu ve Mayıs 2015 ile Nisan 2016 arasında 10 milyar görüntülenme sayısına ulaştığını belirtelim. Facebook'ta bu sayı geçtiğimiz Kasım ayında 8 milyar olarak açıklanmıştı. Gelecekte neler olacağını merakla bekliyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.