Tablet Piyasasında Lider Değişti mi?

IDC yılın ilk çeyreğinde satılan tablet sayısına açıklık getirdi. iPad satışlarında düşüş yaşanıyor. Peki tablet piyasasında bir numara değişti mi? Detaylar haberimizde...

Geçtiğimiz günlerde 2016 birinci çeyrek dönemine ait akıllı telefon satış raporunu yayınlayan araştırma ve analiz kuruluşu IDC, bu defa birinci çeyrekte satılan tablet satışlarına ilişkin verilere açıklık getirdi.
TABLET SATIŞLARI DÜŞMEYE DEVAM EDİYOR
IDC tarafından yayınlanan rapora göre tablet piyasası küçülmeye devam ediyor. 2016'nın birinci çeyreğinde 39.6 milyon tablet satışı gerçekleşti. Geçen yılın ilk üç aylık dönemiyle karşılaştırıldığında satışların %14.7 düşüş gösterdiği gözleniyor. 2015'in birinci çeyrek döneminde 46.4 milyon tablet satışı gerçekleşmişti.
Tanıtıldığı günden bu yana iPhone satışları ilk defa gerileyen Apple cephesinde iPad satışlarındaki düşüş ise sürüyor. Ocak-mart dönemini kapsayan süreçte Apple 10.6 milyon iPad satışı gerçekleştirdi. Geçen yıl aynı dönemde 12.6 milyon tablet satışı gerçekleştiren Apple, pazar kaybına rağmen tablet piyasasının %25.9'unu elinde bulunduruyor.

Benzer bir düşüş Samsung cephesinde de yaşanıyor. Geçen yılın ilk çeyreğinde 8.3 milyon tablet satmayı başaran Samsung, bu yıl ise ilk çeyrekte 6 milyon sayısında kaldı. Samsung'un halihazırda tablet piyasasındaki pazar payı %15.2 seviyesinde. Huawei Yükselişini Sürdürüyor
Listenin üç numarasında Amazon yer alıyor. İlk çeyrekte 2.2 milyon adet Kindle Fire tablet satışı gerçekleştiren şirket piyasanın %2.2'lik dilimini elinde bulunduruyor. Amazon gibi Lenovo da 2.2 milyon tablet satışı gerçekleştirdi.
Tablet satışlarını artıran bir diğer üretici ise Huawei oldu. Akıllı telefon dünyasında önlenemez bir yükseliş içerisinde olan Huawei, 2016'nın ilk çeyreğinde 2.1 milyon tablet satışı gerçekleştirdi. Şirketin geçen yıl aynı dönemle kıyaslandığında satışlarda %82.2'lik bir artış sağladığı görülüyor.
shiftdelete

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.