4 adımda 4.5G'ye geçin

SIM kartınızı değiştirin, telefonunuz 4.5G'ye uyumlu olsun, internet tüketimini gözden geçirip yeni tarife seçin. İşte adım adım 4.5G başlangıç rehberi

Telekom operatörleri, 1 Nisan'da başlayacak 4.5G yarışından önce SIM kartların önemli bölümünü yeniledi. SIM kartınızı değiştirip 4.5G hizmetini kullanmaya başladığınızda, maksimum hıza ulaşmak için şebeke kalitesi ve akıllı telefon yetenekleri önemli olacak. SIM kartınızın uyumlu olup olmadığını mobil uygulamalardan veya çağrı merkezinden öğrenmek mümkün. Akıllı telefonunuzun 4.5G ile birlikte kullanılacak 4 frekansı destekleyen antene ve yüksek hızı destekleyen modeme sahip olması gerekir. Ancak dikkat edin; seçeceğiniz telefon, 4 frekans arasında hareket ederken yüksek kapasiteli pile de sahip olmalı.
KOTANIZI ARTIRIN
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 2015 dördüncü çeyrek verileri açıklanınca ortalama mobil internet kullanımı ortaya çıktı. 2014 yılında aylık ortalama 0.8 GB veri tüketirken 2015'te bu rakam yüzde 62.5 artarak 1.3 GB'a kadar ulaştı. 4.5G sonrasında veri tüketimi iki kattan daha fazla artabilir. 3G'ye geçişte olduğu gibi 4.5G ile birlikte internet kullanımı artacak. Şu anda aylık 2 GB-4 GB civarında kotası olan kullanıcıların 6 GB ve 8 GB üstü rakamlara geçmesinde fayda var.

TARİFELER 4.5G GÜCÜNDE
Operatörler müşterilerine yeni tarife için teklif sunuyor. Önce aklınıza gelen ilk soruyu yanıtlayarak başlayalım. 4.5G için özel bir tarifeye geçmek zorunda değilsiniz. Eski tarifeyle devam etmek isteyebilirsiniz. Şu anda operatörler internet kotalarını yukarı çekmeyi öneren tekliflerini yoğun bir şekilde göndermeye başlayacak. Teklifler geldikçe faturaların 4.5G ile nasıl şekilleneceğini de göreceğiz.
FİBERLE GELECEK KAZILIYOR!
BTK tarafından açıklanan 2015 fiber yatırımları kafa karıştırıyor. Büyük çoğunluğu Turkcell ve Vodafone Türkiye'den oluşan alternatif operatörler 2015 yılında toplam 4 bin 416 km fiber kablo yatırımı yapmış. Fiber kampanyalarına başlayan Türk Telekom aynı dönemde 18 bin 857 km kazı gerçekleştirmiş. Alternatif operatörlerden şöyle bir şey talep edelim. Bize ne kadar yerde kaç kilometre için talep etmişler ne kadarına yanıt gelmiş? Yani her başvuruya onay alsalar kaç kilometre fiber altyapımız olacaktı? Özellikle il il açıklama yaparlarsa bizim için takip etmek kolaylaşır. Fiber yatırımı arkeloji kazısı kadar değerli. Biri geçmişle diğeri gelecekle buluşmamızı sağlayan yatırımlar.

4.5G'NİN EN HIZLI OPERATÖRÜ KİM?
Telekom operatörleri sahip olduğu frekansı, bant genişliğini, fiber altyapısını, yaptıkları testleri ve uluslararası deneyimleri öne sürerek 'en hızlı benim' iddiasında. Bir operatör en yüksek hıza ulaşsa bile her gün hareket ettiğimiz bölgede, şebeke kalitesi yetersizse, yüksek hız bir şey ifade etmez. Bu yüzden şebeke kalitesi, hızdan bile önemli. Lezzetli bir yemek için malzeme kalitesi kadar aşçının yeteneğinin de önemi var. Yani sadece yüksek hız değil, kaliteli şebeke gerek. Kaliteli şebekeyi de saha ekiplerinin mühendislik becerisi belirleyecek. Yaşayan bir şebekede hız garantisi olmadığı için her müşteri yoğun olarak yaşadığı bölgedeki kaliteye göre kendi kararını verecek. Yeni frekanslarla birlikte evde, ofiste ve yolda çekim kalitesi değişecek. Olumsuz etkiler, uzun vadede ortadan kalkacak.
TARİFE SEÇERKEN DİKKAT
Son 6 aylık faturanızı gözden geçirin. İnternet, ses ve kısa mesaj kullanımına göre tarife değişikliği yapın. İnternet tüketiminin artacağını hesaba katın.
Başlangıçta tüm operatörler sancı çekecek. Bölge bölge frekans ve altyapı hesabı yapılıyor. Sizin yoğun olarak yaşadığınız bölgede kötü hesaplamalar yapılabilir. Hataları minimuma indirmek için zamana ihtiyaç var.
Mobil şebekede ev veya ofisteki gibi bant genişliğini paylaşan cihaz ve kişi sayısı sabit olmaz. Bu yüzden mobil şebekede testlerde gösterilen hızlar gerçek hayatta daha düşük olur.
4.5G altyapısının kalitesinden emin değilseniz, uzun vadeli sözleşme yapmayın. Cihazınızı operatörden bağımsız almaya çalışın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.