Fiber kablolar dünyayı 7 kez dolaştı

Yüksek mobil internet hızı ve daha fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisinden yararlanmak için hızlandırılan altyapı çalışmaları kapsamında fiber uzunluk 270 bin kilometreye ulaştı.

1 Nisan'da kullanılmaya başlanacak 4,5G teknolojisi için hızlandırılan çalışmalar sonucu fiber altyapı uzunluğu 270 bin kilometreyle dünyanın çevresinin yaklaşık 7 katına ulaştı.
AA muhabirinin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Pazar Verilerinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'de 13 Kasım 2015 itibarıyla bildirim kapsamında yetkilendirilen 171 ve kullanım hakkı kapsamında yetkilendirilen 9 altyapı işletmecisi bulunuyor.
BTK tarafından mobil işletmeciler, yetki belgesi aldıkları tarihinden itibaren yoğun bir şekilde 4,5G altyapısının kurulumuna yönelik çalışmalara başladı. 1 Nisan'dan itibaren 4,5G hizmeti, özellikle şehir merkezlerinde ve nüfusun yoğun olarak yaşadığı yerlerde olmak üzere bir çok noktada alabilecek ve hızlı bir şekilde bu hizmet yayılacak. 4,5G hizmetlerinin sağlıklı verilebilmesi için gerekli fiber yatırımları işletmeciler tarafından yapılmaya devam ediyor.
İşletmecilerin toplam fiber uzunluğu 270 bin kilometreye ulaştı. Böylece Türkiye'nin fiber uzunluğu, 40 bin 75 kilometre olan dünyanın çevresini yaklaşık 7 kez dolaşmış oldu.
İşletmeciler, 4,5G hizmetlerinin yaygınlaşmasına katkı sağlamak amacıyla SIM kart değişikliklerini yürüttükleri kampanyalarla tüketici lehine uygulamayla ücretsiz yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.